Veelgestelde vragen over Mozambique

Veelgestelde vragen over Mozambique

  1. Heb ik een visum nodig voor Mozambique?
  2. Ik heb mijn visum via Koning Aap aangevraagd. Moet ik nu zelf nog iets doen voor dit visum?
  3. Heb ik inentingen nodig voor Mozambique?
  4. Hoe wordt er gereisd in Mozambique?
  5. Waar overnachten we in Mozambique?
  6. Heb ik bereik met m'n mobiele telefoon en is er Wifi?
  7. Kan ik mijn reis verlengen?
  8. Zijn de excursies inbegrepen?

1. Heb ik een visum nodig voor Mozambique?

Internationaal paspoort:
Wij adviseren je om op reis te gaan met een internationaal paspoort dat bij terugkeer van je reis nog minimaal zes maanden geldig is.

Visum:
Voor Zuid-Afrika is geen visum nodig. Voor Mozambique is wel een visum benodigd voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit.

Op de website van onze partner Visumloket vind je alle informatie over de benodigde reisdocumenten en visumprocedure.

Kies je ervoor om je visum via onze partner Visumloket te regelen, dan brengen wij naast de visumkosten, ook de bemiddelingskosten en de kosten voor het aangetekend retour zenden in rekening. Deze kosten zijn verwerkt in de totale visumkosten zoals gepubliceerd op onze website. Je kunt deze totale visumkosten terugvinden onder het kopje ‘data & prijzen’ en in het boekingsformulier.

Kijk op de website van Visumloket voor meer informatie over de visumprocedure, vereiste geldigheid van je internationaal reispaspoort en eventuele aanvullende benodigde documenten:
- Nederlandse reizigers bezoeken koningaap.visumloket.nl
- Belgische reizigers bezoeken koningaap.visumloket.be

Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse of Belgische nationaliteit, dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade(s) en hun eventuele visum te regelen.

Reizigers met meereizende kinderen onder de 18 jaar dienen zelf bij de betreffende ambassade te infomeren naar eventuele aanvullende toelatingseisen.

2. Ik heb mijn visum via Koning Aap aangevraagd. Moet ik nu zelf nog iets doen voor dit visum?

Je hebt aangegeven dat je het visum voor Mozambique via onze partner, het Visumloket, wilt regelen. Dit betekent echter wel dat je zelf ook nog het een en ander dient te doen. Voor meer informatie over je benodigde reisdocumenten (zoals paspoort), je visum en de te volgen visumprocedure vind je op de website van onze partner Visumloket.

Wij raden je aan 4 weken voor vertrek van de groepsreis je visum aan te vragen. Je dient zelf de formulieren in te vullen en dit samen met je paspoort en benodigde reisdocumenten aangetekend naar het visumloket/CIBT te versturen. Zij gaan dan naar de desbetreffende ambassade en sturen je paspoort inclusief visum weer aangetekend terug.

3. Heb ik inentingen nodig voor Mozambique?

Bij veel reizen die we aanbieden zijn inentingen tegen de belangrijkste ziekten noodzakelijk. Niet het meest leuke deel van je reisvoorbereiding maar wel onvermijdelijk. Wij zijn niet medisch geschoold en mogen daarom hierover geen advies geven.

Koning Aap Nederland heeft in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl een oplossing gevonden voor deze vaak tijdrovende klus. In plaats van dat jij naar de GGD of huisarts moet gaan, komt een huisarts bij je thuis op het moment dat het jou schikt om de benodigde inentingen te zetten.

De Belgische reizigers kunnen voor de meest correcte en up to date informatie terecht bij de huisarts en/of bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde. Telefonisch kan je informatie vragen via de Travelfoon op het nummer 0902–88 0 88. Je kan ook op www.itg.be (onder ‘vaccinaties en malaria-advies per land’) online per land advies opvragen. Bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde kun je ook terecht voor je inentingen.

4. Hoe wordt er gereisd in Mozambique?

Tijdens de reis reis je in een speciaal voor de groep afgehuurde privé bus. Bij minder dan 11 deelnemers maken we gebruik van een privé minibus.

Meer informatie over het vervoer en de reisafstanden in Mozambique vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo' bij de reis.

5. Waar overnachten we in Mozambique?

We overnachten tijdens de reis in goede middenklasse hotels met eigen douche en toilet. Je verblijf is op basis van logies met ontbijt.

Meer informatie en foto's van de hotels (onder voorbehoud van wijzigingen) vind je onder het tabblad 'Accommodaties'.

6. Heb ik bereik met m'n mobiele telefoon en is er Wifi?

Je zult regelmatig wel bereik hebben, zeker in de stedelijke/bewoonde gebieden. Vraag na bij je telefoonprovider of je toestel geschikt is voor de landen waar je naar toe gaat.

Kijk bij het tabblad 'Accommodaties" voor meer informatie over Wifi in de accommodaties.

7. Kan ik mijn reis verlengen?

Afhankelijk van de vluchtbeschikbaarheid is het inderdaad mogelijk je reis te verlengen. Voor de wijzing wordt € 50 per boeking in rekening gebracht (en de eventuele meerkosten voor de vlucht). Als je een vluchtverlenging wilt, dien je dit al bij je boeking/op het boekingsformulier door te geven. We zoeken je wensen uit en komen er zsm op terug. Ben je niet akkoord met ons aanbod dan zit je niet aan de boeking vast en zullen we deze kosteloos annuleren. Pas als je akkoord bent met ons voorstel zullen we je boeking bevestigen

8. Zijn de excursies inbegrepen?

Nee, optionele excursies zijn niet inbegrepen en kunnen via de reisbegeleider ter plaatse geregeld worden.