Internationaal paspoort
Wij adviseren je om op reis te gaan met een internationaal paspoort dat bij terugkeer van je reis nog minimaal zes maanden geldig is. Als je naar Nieuw-Zeeland reist moet je paspoort beschikken over tenminste 1 lege visumpagina.
Visum
Ja, voor deze bestemming is een elektronisch visum nodig voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit.Wij raden je aan om uiterlijk 4 weken voor vertrek je visum aan te vragen.
Je kunt ervoor kiezen om het visum via onze partner Visa4Travel aan te vragen, of zelf te regelen. Het team van Visa4travel is telefonisch bereikbaar via 085 0218180, en helpt je graag bij je visumaanvraag. Het aanvragen van een visum kost namelijk veel tijd en kan foutgevoelig zijn. Wij raden onze reizigers dan ook aan om het visum vooraf te laten regelen door Visa4Travel om onnodige stress voorafgaand aan de reis te voorkomen.
Visa4Travel is een gespecialiseerde visumdienst voor Nederland (voor Nederlandse paspoorthouders) en België (voor Belgische paspoorthouders).
Kijk op de website van Visa4Travel voor meer informatie:
- Nederlandse reizigers bezoeken: visa4travel.nl/koningaap
- Belgische reizigers bezoeken: visa4travel.be/koningaap
Aanvullende informatie is ook terug te vinden onder het tabblad ‘Meer reisinfo’ bij iedere reis.
De prijs van het visum staat op de website van Visa4Travel. Je betaalt rechtstreeks aan Visa4Travel bij het indienen van je aanvraag.
Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse of Belgische nationaliteit, dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade(s) en hun eventuele visum te regelen.
Bij veel reizen die we aanbieden zijn inentingen tegen de belangrijkste ziekten noodzakelijk. Niet het meest leuke deel van je reisvoorbereiding maar wel onvermijdelijk. Wij zijn niet medisch geschoold en mogen daarom hierover geen advies geven.
Koning Aap Nederland heeft in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl een oplossing gevonden voor deze vaak tijdrovende klus. In plaats van dat jij naar de GGD of huisarts moet gaan, komt een huisarts bij je thuis op het moment dat het jou schikt om de benodigde inentingen te zetten.
De Belgische reizigers kunnen voor de meest correcte en up to date informatie terecht bij de huisarts en/of bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde. Telefonisch kan je informatie vragen via de Travelfoon op het nummer 0902–88 0 88. Je kan ook op www.itg.be (onder ‘vaccinaties en malaria-advies per land’) online per land advies opvragen. Bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde kun je ook terecht voor je inentingen.
Nieuw-Zeeland ligt op het zuidelijk halfrond en daarom zijn de seizoenen exact het tegenovergestelde van de seizoenen in Nederland/België. Wanneer het bij ons zomer is, is het daar winter. Daarom zijn de vertrekdata aan het einde en aan het begin van het jaar, gezien dit ook de beste reisperiode is.
Tijdens deze reis wordt overnacht in tweepersoonskamers, met douche en toilet op de kamer, in schone, waar mogelijk centraal gelegen middenklasse hotels en lodges. Een aantal lodges liggen meer afgelegen, midden in de prachtige natuur en zijn soms wat minder comfortabel dan de andere hotels en lodges in deze reis. Hier zal ook vaak in de lodge gegeten worden. Je verblijf is op basis van logies.
Per reis vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo' onder het kopje ‘Accommodatie en transport’ meer informatie over de overnachtingen.
Onder het tabblad ‘Accommodaties’ kun je de foto’s zien van de door ons gebruikte hotels (onder voorbehoud van wijzigingen) voor deze reis
Wij reizen met eigen bus in Nieuw-Zeeland. De wegen zijn goed en er zijn slechts enkele dagen met een iets langere reistijd. In de uitgebreide dag-tot-dag beschrijving staat steeds een schatting van het aantal uren dat je onderweg bent (uiteraard is dit tijdschema onder voorbehoud)
.Meer informatie over de reisafstanden en het vervoer in Nieuw-Zeeland vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo'.
Het kan zijn dat je tijdens de reis jouw internationale paspoort ter beschikking van een derde moet stellen. Met name buiten de EU is dit veelal het geval. Voor hotels geldt vaak dat zij een registratie moeten bijhouden, dit is een wettelijke verplichting, waarbij gegevens uit een identiteitsbewijs moeten worden overgenomen/ingescand.
Er zijn voldoende restaurants waar je goede vegetarische gerechten kunt eten.
Nee, er gaat geen reisbegeleider mee! In Nieuw-Zeeland is het gebruikelijk dat kleine groepen begeleid worden door een 'driver-guide'. Dat houdt in dat je reisbegeleider dus ook de chauffeur is. Deze combinatie is goed te doen, omdat de rij afstanden niet zo groot zijn.
Een 3-persoonskamer is soms op aanvraag mogelijk. Houdt er wel rekening mee dat het dan gaat om een kamer met twee tweepersoonsbedden, dat betekent dat de bedden gedeeld worden.
Nee, dit is niet nodig voor deze reis.
In bijna alle geplande hotels/lodges is Wifi aanwezig, soms tegen betaling. Maar het kan best zijn dat de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding niet overal optimaal is.
Meer informatie over de beschikbaarheid van Wifi in de hotels/lodges vind je onder het tabblad 'Accommodaties'.
Net zoals in Nederland/België is de netspanning 220 Volt, maar in de stopcontacten past alleen een stekker met 3 poten. Kijk voor meer informatie op www.wereldstopcontacten.nl
Het is wel aan te raden om goede wandelschoenen mee te nemen met een goed profiel. Hele zware bergschoenen zijn niet nodig, tenzij je die toch al thuis hebt liggen.
Nee, dat is niet noodzakelijk. Je kunt ter plaatse gewoon pinnen en eventueel gebruik maken van een creditcard. Zorg wel dat je pinpas op ‘wereld’ staat.
Het heeft onze voorkeur om in kleine groepen te reizen. Daarnaast maken we in Nieuw-Zeeland gebruik van privé bussen waar niet meer dan 15 mensen in kunnen.
Het is raadzaam om een zachte reistas mee te nemen tijdens je reis naar Nieuw-Zeeland. Dit kan een backpack zijn of een reistas op wieltjes bijvoorbeeld. Het is niet handig om een harde koffer mee te nemen, die zijn moeilijk te verstouwen in het vervoer.
Je reis krijgt een gegarandeerd vertrek op het moment dat het minimumaantal reizigers voor de reis is behaald. Het minimumaantal reizigers om de doorgang van de reis te garanderen, kan per reis verschillen. Je vindt het minimumaantal deelnemers terug bij iedere reis.
Wanneer andere reizigers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimumaantal reis heeft. De gegarandeerd vertrekgarantie kan dan vervallen, totdat het minimumaantal reizigers weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan.
Vanaf 3 reizigers tonen wij de groepssamenstelling op de website.
Steeds meer mensen reizen en steeds vaker zijn de effecten van toerisme lokaal voelbaar. Maar je reis draagt ook op een positieve manier bij! Denk aan werkgelegenheid wat een boost geeft aan de algehele economie, bescherming van de natuur door het creëren van nationale parken of UNESCO-Werelderfgoed, bijzondere ontmoetingen met andere mensen en daardoor het waarderen en leren van andere culturen, etc.
Wij proberen de (negatieve) effecten zoveel mogelijk voor jou terug te dringen, maar wat zou je zelf kunnen doen (of laten) tijdens jouw reis? Graag geven we je wat praktische tips om ook tijdens de reis zo duurzaam mogelijk te zijn.
↦ Bekijk hier de praktische tips
We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt over hoe wij onze reizen organiseren. Daarom hebben wij voor de belangrijkste onderwerpen een speciale pagina samengesteld met daarop de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan vragen als:
Het is zeker mogelijk om je reis te verlengen. Wij kunnen bijvoorbeeld je vlucht op een ander moment heen of terug plannen en extra nachten in het eerste of laatste hotel van jouw reis verzorgen.
Wij zoeken op basis van jouw wensen graag uit wat de mogelijkheden zijn. Dit doen wij echter pas nadat je een boeking middels het boekingsformulier hebt gemaakt. Je kunt op de 2e pagina van boekingsformulier aangeven dat je een andere vlucht wil. Geef hierbij vervolgens in het vrije opmerkingenveld duidelijk aan wat je wensen zijn.
Wij zullen jou dan vervolgens zo snel mogelijk mailen met een voorstel. Op het moment dat je akkoord gaat met het voorstel zullen wij de boeking pas bevestigen. Mocht je niet akkoord gaan met het voorstel dan kan je alsnog de reis boeken zonder verlenging of van de boeking afzien.