Internationaal paspoort of identiteitskaart (ID-kaart):
Wij adviseren je om op reis te gaan met een internationaal paspoort of identiteitskaart dat bij terugkeer van je reis nog minimaal zes maanden geldig is.
Visum:
Voor deze bestemming is er voor reizigers met een Nederlandse of Belgische nationaliteit geen visum nodig.
Als je afwijkend reist van de groepsreis raden wij je aan om je goed te laten informeren over of je een visum nodig hebt. Onze partner Visa4Travel helpt je graag verder en is telefonisch bereikbaar via +31 85 0218180. Visa4Travel is een gespecialiseerde visumdienst voor Nederland (voor Nederlandse paspoorthouders) en België (voor Belgische paspoorthouders).
Kijk op de website van Visa4Travel voor meer informatie:
- Nederlandse reizigers bezoeken: visa4travel.nl/koningaap
- Belgische reizigers bezoeken: visa4travel.be/koningaap
Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse of Belgische nationaliteit, dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade(s) en hun eventuele visum te regelen.
Reizigers met meereizende kinderen onder de 18 jaar dienen zelf bij de betreffende ambassade te infomeren naar eventuele aanvullende toelatingseisen.
Bij veel reizen die we aanbieden, zijn inentingen tegen de belangrijkste ziekten noodzakelijk. Niet het meest leuke deel van je reisvoorbereiding, maar wel onvermijdelijk. Wij zijn niet medisch geschoold en mogen daarom hierover geen advies geven.
Koning Aap Nederland heeft in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl een oplossing gevonden voor deze vaak tijdrovende klus. In plaats van dat jij naar de GGD of huisarts moet gaan, komt een huisarts bij je thuis op het moment dat het jou schikt om de benodigde inentingen te zetten.
De Belgische reizigers kunnen voor de meest correcte en up-to-date informatie terecht bij de huisarts en/of bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde. Je kan ook op www.wanda.be online per land advies opvragen. Bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde kun je ook terecht voor je inentingen.
De seizoenen lopen gelijk aan onze seizoenen. Het enige verschil is dat de winters kouder en de zomers warmer zijn dan wij in Nederland en België gewend zijn.
Je slaapt in goede middenklasse hotels op basis van logies en ontbijt. In de hotels hebben we de beschikking over één- en tweepersoonskamers met eigen sanitair.
Meer informatie en foto's van de hotels in Estland (onder voorbehoud van wijzigingen en beschikbaarheid) vind je onder het tabblad 'Accommodaties'.
We hebben de gehele reis de beschikking over een eigen bus.
Bij de 15-daagse reis nemen we 2x een ferry, een andere manier om Saaremaa op en af te komen is er niet. De eigen bus gaat mee op de ferry.
Meer informatie over de reisafstanden en het vervoer in Estland vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo' bij 'Accommodatie en transport'.
Het kan zijn dat je tijdens de reis jouw internationale paspoort ter beschikking van een derde moet stellen. Met name buiten de EU is dit veelal het geval. Voor hotels geldt vaak dat zij een registratie moeten bijhouden. Dit is een wettelijke verplichting, waarbij gegevens uit een identiteitsbewijs moeten worden overgenomen/ingescand.
Het is geen specifieke wandelreis, maar er is voldoende ruimte in deze reis om eens lekker een stuk te lopen!
In bijna alle hotels is er gratis Wifi beschikbaar. Veel restaurants en cafés bieden eveneens gratis Wifi aan.
Meer informatie over Wifi in de hotels vind je onder het tabblad 'Accommodaties'.
Voor het gebruik van een wereldstekker in Estland verwijzen we je graag naar de volgende website, waar je kunt zien welke stekkers je nodig hebt: http://www.wereldstopcontacten.nl/
Estland heeft sinds een paar jaar de Euro. Pinnen kun je bijna overal! Bankpassen moeten wel voorzien zijn van het Cirrus- en/of Maestro-logo.
Estland is prima te doen voor vegetariërs. Er zijn veel restaurants en de menukaarten zijn zeer divers. Naast vleesgerechten worden ook veel groentegerechten geserveerd. Salades kunnen veilig gegeten worden. Tegenwoordig kun je in de grotere steden ook vegetarische restaurants vinden!
Je reis krijgt een gegarandeerd vertrek op het moment dat het minimumaantal reizigers voor de reis is behaald. Het minimumaantal reizigers om de doorgang van de reis te garanderen, kan per reis verschillen. Je vindt het minimumaantal deelnemers terug bij iedere reis.
Wanneer andere reizigers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimumaantal reis heeft. De gegarandeerd vertrekgarantie kan dan vervallen, totdat het minimumaantal reizigers weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan.
Vanaf 3 reizigers tonen wij de groepssamenstelling op de website.
Het is zeker mogelijk om je reis te verlengen. Wij kunnen bijvoorbeeld je vlucht op een ander moment heen of terug plannen en extra nachten in het eerste of laatste hotel van jouw reis verzorgen.
Wij zoeken op basis van jouw wensen graag uit wat de mogelijkheden zijn. Dit doen wij echter pas nadat je een boeking middels het boekingsformulier hebt gemaakt. Je kunt op de 2e pagina van boekingsformulier aangeven dat je een andere vlucht wil. Geef hierbij vervolgens in het vrije opmerkingenveld duidelijk aan wat je wensen zijn.
Wij zullen jou dan vervolgens zo snel mogelijk mailen met een voorstel. Op het moment dat je akkoord gaat met het voorstel zullen wij de boeking pas bevestigen. Mocht je niet akkoord gaan met het voorstel dan kan je alsnog de reis boeken zonder verlenging of van de boeking afzien.
Steeds meer mensen reizen en steeds vaker zijn de effecten van toerisme lokaal voelbaar. Maar je reis draagt ook op een positieve manier bij! Denk aan werkgelegenheid wat een boost geeft aan de algehele economie, bescherming van de natuur door het creëren van nationale parken of UNESCO-Werelderfgoed, bijzondere ontmoetingen met andere mensen en daardoor het waarderen en leren van andere culturen, etc.
Wij proberen de (negatieve) effecten zoveel mogelijk voor jou terug te dringen, maar wat zou je zelf kunnen doen (of laten) tijdens jouw reis? Graag geven we je wat praktische tips om ook tijdens de reis zo duurzaam mogelijk te zijn.
We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt over hoe wij onze reizen organiseren. Daarom hebben wij voor de belangrijkste onderwerpen een speciale pagina samengesteld met daarop de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan vragen als:
Internationaal paspoort of identiteitskaart (ID-kaart):
Wij adviseren je om op reis te gaan met een internationaal paspoort of identiteitskaart dat bij terugkeer van je reis nog minimaal zes maanden geldig is.
Visum:
Voor deze bestemming is er voor reizigers met een Nederlandse of Belgische nationaliteit geen visum nodig.
Als je afwijkend reist van de groepsreis raden wij je aan om je goed te laten informeren over of je een visum nodig hebt. Onze partner Visa4Travel helpt je graag verder en is telefonisch bereikbaar via +31 85 0218180. Visa4Travel is een gespecialiseerde visumdienst voor Nederland (voor Nederlandse paspoorthouders) en België (voor Belgische paspoorthouders).
Kijk op de website van Visa4Travel voor meer informatie:
- Nederlandse reizigers bezoeken: visa4travel.nl/koningaap
- Belgische reizigers bezoeken: visa4travel.be/koningaap
Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse of Belgische nationaliteit, dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade(s) en hun eventuele visum te regelen.
Reizigers met meereizende kinderen onder de 18 jaar dienen zelf bij de betreffende ambassade te infomeren naar eventuele aanvullende toelatingseisen.
Bij veel reizen die we aanbieden, zijn inentingen tegen de belangrijkste ziekten noodzakelijk. Niet het meest leuke deel van je reisvoorbereiding, maar wel onvermijdelijk. Wij zijn niet medisch geschoold en mogen daarom hierover geen advies geven.
Koning Aap Nederland heeft in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl een oplossing gevonden voor deze vaak tijdrovende klus. In plaats van dat jij naar de GGD of huisarts moet gaan, komt een huisarts bij je thuis op het moment dat het jou schikt om de benodigde inentingen te zetten.
De Belgische reizigers kunnen voor de meest correcte en up to date informatie terecht bij de huisarts en/of bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde. Telefonisch kun je informatie vragen via de Travelfoon op het nummer 0902 88 0 88. Je kunt ook op www.itg.be (onder ‘vaccinaties en malaria-advies per land’) online per land advies opvragen. Bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde kun je ook terecht voor je inentingen.
De seizoenen in Letland zijn vrijwel gelijk aan de seizoenen in Nederland en België. De winters zijn echter kouder en de zomers over het algemeen warmer dan bij ons.
Je overnacht in goede middenklasse hotels op basis van logies en ontbijt. In de hotels hebben we de beschikking over één- en tweepersoonskamers, met douche en toilet op de kamer. Bij de selectie van onze hotels hebben we met name gelet op de locatie, hygiëne en sfeer.
Per reis vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo' onder het kopje 'Accommodatie en transport' meer informatie over de overnachtingen.
Onder het tabblad 'Accommodaties' kun je de foto's zien van de door ons gebruikte hotels (onder voorbehoud van wijzigingen).
We hebben de gehele reis de beschikking over een eigen bus. Het hebben van een eigen bus heeft veel voordelen in de Baltische Staten. Veel bezienswaardigheden liggen namelijk ver van de gangbare routes en zouden met het openbaar vervoer moeilijker te bezoeken zijn.
Meer informatie over de reisafstanden en het vervoer in Letland vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo' bij het kopje 'Accommodatie en transport'.
Het kan zijn dat je tijdens de reis jouw internationale paspoort ter beschikking van een derde moet stellen. Met name buiten de EU is dit veelal het geval. Voor hotels geldt vaak dat zij een registratie moeten bijhouden. Dit is een wettelijke verplichting, waarbij gegevens uit een identiteitsbewijs moeten worden overgenomen/ingescand.
Wifi is voor veel reizigers prettig om (via 'social media') contact met het thuisfront te houden. In bijna alle hotels in Letland is er Wifi beschikbaar. Ook in veel restaurants kun je een gratis inlogcode vragen. Tegenwoordig is het ook vaak mogelijk om binnen de EU gebruik te maken van je eigen telefoonabonnement met internetbundel. Controleer bij jouw provider of Letland hier ook onder valt.
Meer informatie over Wifi in de hotels vind je onder het tabblad 'Accommodaties'.
Voor het gebruik van een wereldstekker in Letland verwijzen we je graag naar de volgende website, waar je kunt zien welke stekkers je nodig hebt: http://www.wereldstopcontacten.nl/
Letland heeft sinds 1 januari 2014 de Euro. Pinnen kun je overal bij de talrijke geldautomaten met bankpassen voorzien van het Cirrus- en/of Maestro-logo.
Er is voor ieder wat wils qua eten. Vanwege de verschillende invloeden is de keuken zeer gevarieerd. Ook vegetariërs kunnen goed terecht in Letland.
Voor vegetariërs is Letland goed te doen! De Letse keuken kent een rijke traditie. Naast vleesgerechten worden ook veel groentegerechten geserveerd. Salades kunnen veilig gegeten worden, en op markten vind je bovendien veel vers fruit en noten. Tegenwoordig kun je in de grotere steden ook vegetarische restaurants vinden!
Je reis krijgt een gegarandeerd vertrek op het moment dat het minimumaantal reizigers voor de reis is behaald. Het minimumaantal reizigers om de doorgang van de reis te garanderen, kan per reis verschillen. Je vindt het minimumaantal deelnemers terug bij iedere reis.
Wanneer andere reizigers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimumaantal reis heeft. De gegarandeerd vertrekgarantie kan dan vervallen, totdat het minimumaantal reizigers weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan.
Vanaf 3 reizigers tonen wij de groepssamenstelling op de website.
Het is zeker mogelijk om je reis te verlengen. Wij kunnen bijvoorbeeld je vlucht op een ander moment heen of terug plannen en extra nachten in het eerste of laatste hotel van jouw reis verzorgen.
Wij zoeken op basis van jouw wensen graag uit wat de mogelijkheden zijn. Dit doen wij echter pas nadat je een boeking middels het boekingsformulier hebt gemaakt. Je kunt op de 2e pagina van boekingsformulier aangeven dat je een andere vlucht wil. Geef hierbij vervolgens in het vrije opmerkingenveld duidelijk aan wat je wensen zijn.
Wij zullen jou dan vervolgens zo snel mogelijk mailen met een voorstel. Op het moment dat je akkoord gaat met het voorstel zullen wij de boeking pas bevestigen. Mocht je niet akkoord gaan met het voorstel dan kan je alsnog de reis boeken zonder verlenging of van de boeking afzien.
Steeds meer mensen reizen en steeds vaker zijn de effecten van toerisme lokaal voelbaar. Maar je reis draagt ook op een positieve manier bij! Denk aan werkgelegenheid wat een boost geeft aan de algehele economie, bescherming van de natuur door het creëren van nationale parken of UNESCO-Werelderfgoed, bijzondere ontmoetingen met andere mensen en daardoor het waarderen en leren van andere culturen, etc.
Wij proberen de (negatieve) effecten zoveel mogelijk voor jou terug te dringen, maar wat zou je zelf kunnen doen (of laten) tijdens jouw reis? Graag geven we je wat praktische tips om ook tijdens de reis zo duurzaam mogelijk te zijn.
↦ Bekijk hier de praktische tips
We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt over hoe wij onze reizen organiseren. Daarom hebben wij voor de belangrijkste onderwerpen een speciale pagina samengesteld met daarop de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan vragen als:
Internationaal paspoort of identiteitskaart (ID-kaart):
Wij adviseren je om op reis te gaan met een internationaal paspoort of identiteitskaart dat bij terugkeer van je reis nog minimaal zes maanden geldig is.
Visum:
Voor deze bestemming is er voor reizigers met een Nederlandse of Belgische nationaliteit geen visum nodig.
Als je afwijkend reist van de groepsreis raden wij je aan om je goed te laten informeren over of je een visum nodig hebt. Onze partner Visa4Travel helpt je graag verder en is telefonisch bereikbaar via +31 85 0218180. Visa4Travel is een gespecialiseerde visumdienst voor Nederland (voor Nederlandse paspoorthouders) en België (voor Belgische paspoorthouders).
Kijk op de website van Visa4Travel voor meer informatie:
- Nederlandse reizigers bezoeken: visa4travel.nl/koningaap
- Belgische reizigers bezoeken: visa4travel.be/koningaap
Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse of Belgische nationaliteit, dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade(s) en hun eventuele visum te regelen.
Reizigers met meereizende kinderen onder de 18 jaar dienen zelf bij de betreffende ambassade te infomeren naar eventuele aanvullende toelatingseisen.
Bij veel reizen die we aanbieden, zijn inentingen tegen de belangrijkste ziekten noodzakelijk. Niet het meest leuke deel van je reisvoorbereiding, maar wel onvermijdelijk. Wij zijn niet medisch geschoold en mogen daarom hierover geen advies geven.
Koning Aap Nederland heeft in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl een oplossing gevonden voor deze vaak tijdrovende klus. In plaats van dat jij naar de GGD of huisarts moet gaan, komt een huisarts bij je thuis op het moment dat het jou schikt om de benodigde inentingen te zetten.
De Belgische reizigers kunnen voor de meest correcte en up-to-date informatie terecht bij de huisarts en/of bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde. Je kan ook op www.wanda.be online per land advies opvragen. Bij het Instituut voor Tropische Geneeskunde kun je ook terecht voor je inentingen.
De beste reistijd voor Litouwen is van april tot oktober. De zomers zijn over het algemeen warmer dan in Nederland en België.
Je overnacht in goede middenklasse hotels op basis van logies en ontbijt. In de hotels hebben we de beschikking over één- en tweepersoonskamers, met douche en toilet op de kamer. Bij de selectie van onze hotels hebben we met name gelet op de locatie, hygiëne en sfeer.
Per reis vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo' onder het kopje 'Accommodatie en transport' meer informatie over de overnachtingen.
Onder het tabblad 'Accommodaties' kun je de foto's zien van de door ons gebruikte hotels (onder voorbehoud van wijzigingen).
We hebben de gehele reis de beschikking over een eigen airconditioned bus. Ook nemen we de ferry naar de Curonian Spit. De eigen bus gaat mee op de ferry.
Meer informatie over de reisafstanden en het vervoer in Litouwen vind je onder het tabblad 'Meer reisinfo' bij het kopje 'Accommodatie en transport'.
Het kan zijn dat je tijdens de reis jouw internationale paspoort ter beschikking van een derde moet stellen. Met name buiten de EU is dit veelal het geval. Voor hotels geldt vaak dat zij een registratie moeten bijhouden. Dit is een wettelijke verplichting, waarbij gegevens uit een identiteitsbewijs moeten worden overgenomen/ingescand.
Wifi is voor veel reizigers prettig om (via 'social media') contact met het thuisfront te houden. In bijna alle hotels in Litouwen is er Wifi beschikbaar. Ook in veel restaurants en bars kun je een gratis inlogcode vragen. Tegenwoordig is het ook vaak mogelijk om binnen de EU gebruik te maken van je eigen telefoonabonnement met internetbundel. Controleer bij jouw provider of Litouwen hier ook onder valt.
Meer informatie over Wifi in de hotels vind je onder het tabblad 'Accommodaties'.
Voor het gebruik van een wereldstekker in Litouwen verwijzen we je graag naar de volgende website, waar je kunt zien welke stekkers je nodig hebt: http://www.wereldstopcontacten.nl/
Litouwen heeft per 1 januari 2015 de Euro. Met je bankpas kun je in alle plaatsen geld opnemen. Bankpassen moeten wel voorzien zijn van het Cirrus- en/of Maestro-logo.
Litouwen is prima te doen voor vegetariërs! Er zijn veel restaurants en de menukaarten zijn zeer divers. Naast vleesgerechten worden ook veel groentegerechten geserveerd. Salades kunnen veilig gegeten worden. Op de markten vind je veel vers fruit en noten. Tegenwoordig kun je in de grotere steden ook vegetarische restaurants vinden!
Je reis krijgt een gegarandeerd vertrek op het moment dat het minimumaantal reizigers voor de reis is behaald. Het minimumaantal reizigers om de doorgang van de reis te garanderen, kan per reis verschillen. Je vindt het minimumaantal deelnemers terug bij iedere reis.
Wanneer andere reizigers onverhoopt annuleren, komt het voor dat een (reeds gegarandeerde) reis niet langer het minimumaantal reis heeft. De gegarandeerd vertrekgarantie kan dan vervallen, totdat het minimumaantal reizigers weer is behaald. Mocht dit niet het geval zijn, dan bekijken we of je reis alsnog door kan gaan.
Vanaf 3 reizigers tonen wij de groepssamenstelling op de website.
Het is zeker mogelijk om je reis te verlengen. Wij kunnen bijvoorbeeld je vlucht op een ander moment heen of terug plannen en extra nachten in het eerste of laatste hotel van jouw reis verzorgen.
Wij zoeken op basis van jouw wensen graag uit wat de mogelijkheden zijn. Dit doen wij echter pas nadat je een boeking middels het boekingsformulier hebt gemaakt. Je kunt op de 2e pagina van boekingsformulier aangeven dat je een andere vlucht wil. Geef hierbij vervolgens in het vrije opmerkingenveld duidelijk aan wat je wensen zijn.
Wij zullen jou dan vervolgens zo snel mogelijk mailen met een voorstel. Op het moment dat je akkoord gaat met het voorstel zullen wij de boeking pas bevestigen. Mocht je niet akkoord gaan met het voorstel dan kan je alsnog de reis boeken zonder verlenging of van de boeking afzien.
Steeds meer mensen reizen en steeds vaker zijn de effecten van toerisme lokaal voelbaar. Maar je reis draagt ook op een positieve manier bij! Denk aan werkgelegenheid wat een boost geeft aan de algehele economie, bescherming van de natuur door het creëren van nationale parken of UNESCO-Werelderfgoed, bijzondere ontmoetingen met andere mensen en daardoor het waarderen en leren van andere culturen, etc.
Wij proberen de (negatieve) effecten zoveel mogelijk voor jou terug te dringen, maar wat zou je zelf kunnen doen (of laten) tijdens jouw reis? Graag geven we je wat praktische tips om ook tijdens de reis zo duurzaam mogelijk te zijn.
↦ Bekijk hier de praktische tips
We kunnen ons voorstellen dat je nog vragen hebt over hoe wij onze reizen organiseren. Daarom hebben wij voor de belangrijkste onderwerpen een speciale pagina samengesteld met daarop de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Denk hierbij bijvoorbeeld aan vragen als: