Familiereis INDIA EN NEPAL AVONTUUR
22 dagen - v.a. €1 995 Boek nu

Praktische info

Reisdocumenten

India

Vanaf heden is het mogelijk om een e-visum voor India aan te schaffen, indien je beschikt over de Nederlandse/Belgische nationaliteit.

Je kunt het e-visum aanvragen via de volgende link:

https://indianvisaonline.gov.in/visa/tvoa.html

Let op: aan het e-visum zijn bepaalde voorwaarden verbonden. Het e-visum is een single entry visum met een geldigheidsduur van maximaal 30 dagen bij aankomst in India. Het e-visum kun je op zijn vroegst 30 dagen tot uiterlijk4 dagen voor vertrek aanvragen (controleer voor de actuele informatie de website). Zorg dat je je visum tijdig aanvraagt. Het is belangrijk dat je de informatie op bovenstaande link goed doorleest, want het e-visum is niet voor elke reis van ons van toepassing. Wanneer je een multiple entry visum nodig hebt, langer dan 30 dagen naar India gaat of naar een gebied reist waar aparte permits benodigd zijn is het niet mogelijk om een e-visum aan te vragen. In dit geval dien je de visumaanvraag in te dienen bij VFS Global.

Voor aanvullende informatie zie ook http://shoestring.visumloket.nl/nl/visum-india

Heb je de Belgische nationaliteit en ben je woonachtig in België dan kun  je de benodigde visa laten regelen via ons. Dan brengen wij, naast de visumkosten, € 30,- bemiddelingskosten per persoon per visum in rekening. Je hoeft dan niet zelf twee keer naar de betreffende ambassade(s).

Op de website van onze partner Visumloket vind je alle informatie over de benodigde reisdocumenten (zoals paspoort), visum, de te volgen visumprocedure en de locatie van de ambassade. Begin 4 tot 6 weken voor vertrek van je reis met de aanvraag wanneer de reis een gegarandeerd vertrek heeft.

Kijk op de website van Visumloket wat je naar ons moet opsturen:

Nepal

Als je over de Nederlandse of Belgische nationaliteit beschikt, heb je voor deze groepsreis een visum voor Nepal (single entry, 15 dagen) nodig.

Jouw paspoort moet nog ten minste 6 maanden geldig zijn na jouw terugreis.

Meer informatie over je benodigde reisdocumenten (zoals paspoort), je visum, de te volgen visumprocedure en de locatie van de ambassade vind je op de website van onze partner Visumloket.

Wij raden je aan 4 tot 6 weken voor vertrek van je Nepal groepsreis je visum aan te vragen.

Wanneer je de benodigde visa laat regelen via Visumloket, dan worden naast de visumkosten, € 30,- bemiddelingskosten per persoon per visum in rekening gebracht. Je hoeft dan niet zelf 2x naar de betreffende ambassade(s).

Kijk op de website van Visumloket wat je naar ons moet opsturen:
  • Nederlandse reizigers bezoeken shoestring.visumloket.nl
  • Belgische deelnemers bezoeken shoestring.visumloket.be

  • Beschik je niet over een Nederlandse of Belgische nationaliteit? Neem dan zelf contact op met de betreffende ambassade(s) om je eventuele visum te regelen. 

    Voor deze bestemming heb je een e-visum of elektronische reistoestemming nodig. Houd er rekening mee bij het invullen van het online aanvraagformulier dat in een paspoortnummer van een Nederlands of Belgisch internationaal reispaspoort altijd het cijfer 0, en nóóit de letter O gebruikt wordt.

    Meereizen kind met ouder met andere achternaam
    Wanneer een kind meereist met een ouder met een andere achternaam dan kan gecontroleerd worden of er daadwerkelijk een ouder-kindrelatie is. Doel van deze extra controle is om kindontvoeringen tegen te gaan.

    Sommige landen eisen een verklaring waaruit blijkt dat de meereizende volwassene ook daadwerkelijk de ouder is of het gezag heeft. Informeer hiernaar bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming. Op de site van de Koninklijke Marechaussee kun je een toestemmingsformulier downloaden.

    Reist een kind mee met iemand anders dan de ouders, bijvoorbeeld een familielid, dan eisen sommige landen een verklaring waarin de ouders toestemming geven voor deze reis. U kunt bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming informeren naar de toelatingseisen die voor dit land gelden.

    Vluchtinformatie

    Vertrekdatum:

    De luchtvaartmaatschappij en het vluchtschema zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Het kan voorkomen dat er op de heen- en/of terugreis een overstap gemaakt moet worden. Het getoonde vluchtschema is daarom een voorbeeld. Ongeveer 10 dagen voor vertrek vind je op mijn.shoestring.nl je vertrektijdenbrief met daarin het definitieve vluchtschema.


    Landarrangement

    Het is ook mogelijk om van deze rondreis alleen het landarrangement te boeken. Je regelt dan zelf de internationale vluchten en de transfer bij aankomst en vertrek. Met de andere deelnemers maak je vervolgens de reis volgens programma. Zo heb je een optimale vrijheid om zelf je reis samen te stellen en de vlucht te kiezen die bij je reisplannen past.

    Op het boekingsformulier kun je ook aangeven of we, tegen betaling, nog een extra overnachting bij aankomst moeten regelen. Ook de transfer bij aankomst kan Koning Aap op individuele basis voor je regelen.

    Voor al onze  reizen hebben we een minimum aantal deelnemers nodig. Houd hier rekening mee voordat je zelf tickets gaat reserveren.

    Het is in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn. Daarnaast zijn wij niet verantwoordelijk voor sporadische wijzigingen in de vertrekdata van onze groepsreizen. Voor sommige periodes kan de prijs van het landarrangement afwijken van de rest van het jaar, denk hierbij aan festivalreizen. Wanneer de prijs van het landarrangement aangepast is, wordt dit vermeld onder het 'laatste nieuws'.

    Accommodatie en transport

    Vervoer
    Op onze familiereis door India en Nepal hebben we ervoor gekozen de route grotendeels over land af te leggen. Zo krijg je de beste indruk van deze afwisselende regio en haar bevolking.

    Op deze familiereis hebben we de beschikking over een eigen airconditioned bus. Het voordeel hiervan is dat je niet afhankelijk bent van de dienstregelingen van het openbaar vervoer en zelf kunt bepalen waar en wanneer je stopt onderweg. De transfers van en naar de luchthaven in Delhi en Kathmandu zitten inbegrepen in de reissom. Wanneer je kiest voor het landarrangement zul je op eigen gelegenheid van- en naar de luchthaven reizen.

    In Delhi en Bharatpur maak je een rit per fietsriksja.

    Om de reis comfortabeler te maken vlieg je van Delhi naar Kathmandu. Op deze tijdbesparende vlucht mag maximaal 15 kg bagage per persoon worden meegenomen. Voor extra gewicht zal per kg bij moeten worden betaald.

    Je wandelt onder begeleiding van een Nepalese berggids van Khande via ‘Australian Camp’ en Dhampus naar Phedi. Deze driedaagse trekking door de voetheuvels van het Annapurna Massief maakt onderdeel uit van het programma. Op zich is de trekking niet zwaar (voor Nepalese begrippen), hoewel de weersconditie (en je eigen conditie) daarvoor grotendeels bepalend zijn. Je loopt per dag circa 3 uur door de bergen.
    NB: Mocht je niet willen wandelen dan kun je (op eigen kosten) langer in Pokhara verblijven. Reken op circa 50 USD per kamer per nacht.

    Reisafstanden
    Delhi naar Agra: 242 km / 5 à 6 uur
    Agra naar Jaipur: 250 km / 5 à 6 uur
    Jaipur via Bharatpur naar Delhi: 240 km / 7 uur
    Kathmandu naar Chitwan: 170 km / 6 uur
    Chitwan naar Pokhara: 200 km / 6 uur
    Pokhara naar Khande (startpunt trekking): 3 kwartier
    Phedi (eindpunt trekking) naar Bandipur: 75 km / 2 uur
    Bandipur naar Panauti: 175 km / 6 à 7 uur
    Panauti naar Bhaktapur: 16 km / 1 uur
    Bhaktapur naar Kathmandu vliegveld: 1½ km / 30 minuten
    NB: De genoemde ‘kale’ reisduur per dag is sterk afhankelijk van de verkeersdrukte, wegwerkzaamheden, wegconditie en het weer. De tijd is dan ook uiteraard bij benadering.

    Accommodatie
    Je overnacht tijdens deze reis in tweepersoonskamers in sfeervolle hotels op basis van logies en ontbijt. De kamers hebben een eigen douche en toilet.

    In Panauti slaap je in een nette ‘homestay’, dus ‘bij mensen thuis’. De groep zal verdeeld worden over verschillende Nepalese families. Op deze manier ervaar je het 'echte' Nepal, het Nepal van de dorpen en het dagelijkse leven op het platteland. De maaltijden zijn in de ‘homestay’ inbegrepen, drankjes zijn exclusief.

    Tijdens de trektocht slaap je twee nachten in een eenvoudige lodge in de bergen. Uiteraard is hier geen sanitair in de kamer aanwezig, maar deel je met medereizigers de vaak primitieve 'badkamer'. Een slaapzak is voor deze trekking niet nodig (er zijn dekens/kussens in de lodge aanwezig); een lakenzak kan handig zijn. Afhankelijk van de definitieve groepsgrootte kan het voorkomen dat de groep wordt verdeeld over meerdere lodges. Let op: bagage die je niet nodig hebt tijdens de trektocht wordt gestald in het hotel in Pokhara (zorg voor een extra tas hiervoor). Je ziet deze bagage na de trektocht pas weer terug.

    Fijne bijkomstigheid: de hotels beschikken vaak over een zwembad. Accommodaties met zwembad heb je in Delhi, Agra, Jaipur, Kathmandu, Chitwan en Pokhara. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er andere hotels zonder zwembad gebruikt moeten worden. Als dit zich voordoet zullen we proberen een passend alternatief te vinden.

    Wifi is voor veel reizigers prettig om (via ‘social media’) contact met het thuisfront te houden. Enkele geplande hotels beschikken over wifi, soms tegen betaling, soms alleen in de lobby van het hotel. Houd er rekening mee dat de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding niet overal optimaal zijn, of dat de verbinding soms in zijn geheel weg valt. Er is geen wifi in ‘Australian Camp’, Dhampus, Bandipur, Panauti en Bhaktapur.

    Reisbegeleiding

    Al onze groepsreizen worden ter plekke uitgevoerd door Nederlandstalige (of in het geval van onze reizen in Zuidelijk-Afrika Afrikaanssprekende) reisbegeleiders. Koning Aap stelt hoge eisen aan de reisbegeleiding; een reis staat of valt er immers mee. Belangrijke criteria bij het selecteren van onze reisbegeleiders zijn: (uiteraard) ruime reiservaring, ervaring in het omgaan met groepen en – bij voorkeur – actieve kennis van een lokale taal. Speciale trainingen bereiden de reisbegeleiders verder voor op wat de deelnemers van hen verwachten. Onze medewerkers leren waar de Koning Aap reisformule voor staat. Ze worden niet alleen vanuit ons kantoor geïnstrueerd, maar volgen elders een meerdaagse cursus waar ze veel (soms lastige) praktijkgevallen krijgen voorgeschoteld. Een prima mogelijkheid om essentiële ervaring uit te wisselen. Op sommige bestemmingen worden lokale Nederlands sprekende reisbegeleiders ingezet door onze lokale agenten. Ook deze reisbegeleiders worden ter plaatse door het agentschap getraind. Het functioneren van onze reisbegeleiders evalueren we na iedere reis aan de hand van door deelnemers ingevulde evaluatieformulieren. Zo hebben wij te allen tijde zicht op hoe onze mensen in het veld opereren!

    De primaire taak van onze reisbegeleiding is toezien op een goede logistiek van de reis (vervoer en accommodatie). Ook waakt de reisbegeleiding over het verloop van het programma en over de aandacht die elk onderdeel krijgt. De reisbegeleider organiseert ter plekke een scala aan facultatieve excursies. Daarnaast fungeert hij of zij natuurlijk als centrale vraagbaak. Onze medewerkers kunnen veel vertellen over het land en de plaatselijke gewoonten.

    Natuurlijk heeft een reisbegeleider ook niet alles in de hand. Soms is er sprake van overmacht: door overstromingen of aardverschuivingen is de weg versperd, de overheid heeft de treinkaartjes geconfisceerd of het hotel heeft de kamers al weggegeven. Bij dit soort tegenslagen zal de reisbegeleider op zoek gaan naar een alternatief. Ondanks alle voorbereidingen en inspanningen van de reisbegeleider kan het gebeuren dat de reis toch niet geheel naar je verwachting verloopt. De reisbegeleider hoort dit dan graag van je, zodat er ter plekke naar een oplossing gezocht kan worden.

    Je reisbegeleider verwacht aan het einde een fooi, als zij/hij het werk goed heeft gedaan. Koning Aap betaalt de reisbegeleiders een loon dat op gelijke hoogte ligt met dat van de meeste avontuurlijke reisorganisaties. Onze richtlijn voor de fooi is € 1,- per reiziger per dag.

    Tot slot kun je altijd bij de reisbegeleider terecht als er problemen zijn. Realiseer je wel: een reisbegeleider is geen wandelende encyclopedie. Het is altijd verstandig om een goed reishandboek mee te nemen.

    Bewust op reis

    Reizen is andere culturen leren kennen, lokale mensen ontmoeten en prachtige natuur zien. En dat willen we ook nog tot ver in de toekomst. Daarom houden wij bij onze reizen rekening met milieu, mensen, natuur en cultuur. Dit is niet alleen noodzakelijk maar ook nog eens heel leuk! Voor meer informatie kijk je op: Feelingresponsible.org

    Groen in India:
    Onze lokale agent in India heeft een TourCert label behaald. Als eerste reisorganisatie in India! Dit houdt in dat ze kritisch beoordeeld zijn op het gebied van duurzaam toeristisch ondernemen. Voor meer informatie, klik hier.

    Lees voor een bezoek aan de Backwaters (tijdens onze reizen door Zuid India) bijgaande brochure met tips voor een verantwoord bezoek op de zogenaamde 'houseboats' op de Backwaters.

    Wil je olifanten van dichtbij meemaken? Bezoek dan een verantwoord olifantenreservaat of bekijk ze in het wild! Als we het leven van olifanten in het wild vergelijken met de situatie in toeristische olifantenkampen, is de conclusie onontkoombaar: hun welzijn wordt in gevangenschap ernstig aangetast...lees meer

    In samenwerking met onze lokale agenten steunt Koning Aap een aantal projecten met een financiële bijdrage.
    Ook onze reizigers dragen een steentje bij: in 2015 hebben een aantal deelnemers hun vaste klantenkorting omgezet naar een donatie aan een van onze projecten. Koning Aap verdeelt samen met zusterorganisaties Shoestring en YourWay2GO € 12.500 over de volgende projecten: klik hier.

    Karigari Project (India)

    Waar zet dit project zich voor in?
    De stichting Literacy India, een organisatie die zich inzet om analfabetisme te bestrijden, heeft het project ‘Karigari’ opgezet, dat wij in samenwerking met onze lokale agent in India ondersteunen. ‘Karigari’ helpt vrouwen om zelfvoorzienend te zijn.

    Waar gaan de donaties naartoe?
    Er worden cursussen gegeven in naaien, borduren, autorijden, leren omgaan met de computer en leren lezen. In de toekomst zal dit leiden tot hogere lonen en beter inzicht in financiën. Maar ook tot betere gezondheid en werkomstandigheden. Zo helpen we vrouwen weer te durven dromen!
    Bezoek website


    In samenwerking met onze lokale agenten steunt Koning Aap een aantal projecten met een financiële bijdrage. Ook onze reizigers dragen een steentje bij: in 2015 hebben een aantal deelnemers hun vaste klantenkorting omgezet naar een donatie aan een van onze projecten. Koning Aap verdeelt samen met zusterorganisaties Shoestring en YourWay2GO € 12.500 over de volgende projecten: klik hier.

    Shree Pancha Kanya School (Nepal)

    Waar zet dit project zich voor in?
    Onze lokale agent in Nepal helpt een aantal scholen met leerkrachten, schoolbibliotheken en computers.

    Waar gaan de donaties naartoe?
    Wij steunen dit project door in de Shree Pancha Kanya School zorg te dragen voor de kozijnen en ramen. Het is moeilijk studeren als het koud is en regent! Het meubilair (oud en in slechte staat) verdient de komende jaren ook meer aandacht. Net als 'nieuwe' computers! Op deze middelbare school krijgen zo'n 700 kinderen in de leeftijd van 6 tot 16 jaar les.

    Laatste update
    De donaties worden gebruikt voor de wederopbouw van het schoolgebouw. De grote aardbeving in Nepal van april 2015 heeft veel schade veroorzaakt, waardoor donaties nu extra hard nodig zijn!
    Bezoek website


    Samenwerkingen

    Wij zijn aangesloten bij de SGR en de ANVR. Voor jou als reiziger is dit een veilig gevoel, omdat je bij eventuele problemen altijd kunt terugvallen op deze organisaties.

    Ook ons lidmaatschap van het Calamiteitenfonds geeft je de zekerheid dat, bij erkende calamiteiten die niet verzekerd zijn door je reisverzekering, extra kosten vergoed worden.

    Verzekeringen

    Koning Aap biedt de deelnemers aan haar reizen de mogelijkheid om een annulerings- en/of reisverzekering af te sluiten bij de verzekeringsmaatschappij Allianz Global Assistance. Zoals in onze reisvoorwaarden vermeld staat, stellen we het afsluiten van een reisverzekering verplicht en bevelen we het afsluiten van een annuleringsverzekering dringend aan. Een annuleringsverzekering is overigens ook nog geldig tijdens de reis. Mocht je onverhoopt moeten terugkeren dan kun je op basis van je annuleringsverzekering nog een vergoeding voor de 'niet genoten' vakantiedagen ontvangen.

    Allianz Global Assistance beschikt over een eigen alarmcentrale die bij eventuele calamiteiten snel en vakkundig optreedt. Tevens is het onze ervaring dat Allianz Global Assistance eventuele schadeclaims in zeer korte tijd afhandelt.

    Hoewel het niet verplicht is om de verzekeringen bij Koning Aap af te sluiten, raden we dit wel aan. Omdat we goed op de hoogte zijn van de af te leggen reisroutes en ter plaatse beschikken over de medewerking van lokale agenten, zijn eventuele problemen makkelijker op te lossen wanneer de reisverzekering via Koning Aap is afgesloten. Een bijkomend voordeel is dat wanneer een reis onverhoopt niet door mocht gaan, de kosten van de afgesloten reis- en/of annuleringsverzekeringen geheel gerestitueerd worden.

    Tot slot: deelnemers die zich samen inschrijven op een reis raden we aan om een reisverzekering af te sluiten bij dezelfde verzekeringsmaatschappij. Bij een eventuele repatriëring van je reisgenoot voorkom je zo dat je als medereiziger (met een andere verzekering) geen toestemming krijgt om ook zonder kosten terug te keren.

    Op onze website en in onze brochure vind je een uitgebreid overzicht van de mogelijke verzekeringen die Koning Aap aanbiedt.

    Met nadruk willen we er op wijzen dat reizigers die tijdens hun reis deel willen nemen aan avontuurlijke excursies (als raften, duiken, snorkelen, (bamboe)vlotvaren, kanoën, (water)skiën, (wind)surfen, parasailing, deltavliegen, parachutespringen, ballonvaren, bungee jumpen, canopy tour, canyoning, speleologie, mountain trekking, tokkelen, sandboarden, mountain biking, downhill biking en snowboarden) dit voor eigen risico doen en dat we hen dringend aanraden vooraf te controleren of hun reisverzekering deze activiteiten dekt.

    Meer informatie en dekkingsoverzicht?
    Allianz Global Assistance dekt veel van bovenstaande avontuurlijke excursies wel. Kijk voor meer informatie op Allianz Global Assistance.

    Wat verder nog belangrijk is...

    We raden je aan om goed voorbereid op reis te gaan, lees daarom voldoende over je reisbestemming en vraag goed na welke vaccinaties en andere medicatie je nodig hebt. Hieronder volgen nog een paar belangrijke zaken.

    Persoonsgegevens
    Zorg dat je je persoons- en paspoortgegevens (als geslacht, geboortedatum, voornamen en achternaam zoals vermeld in je paspoort) correct invult, aangezien deze uiteraard nodig zijn voor het inboeken van je vluchten, eventuele treintickets of accommodatie. Check na ontvangst van je (digitale) boekingsbevestiging of deze gegevens correct staan vermeld. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte gegevens. Met onjuiste gegevens loop je het risico niet toegelaten te worden op een vlucht of buitenlandse luchthaven.

    Feedback
    Hoewel wij veel aandacht besteden aan het goed uitvoeren van onze reizen is het mogelijk dat een deelnemer aanmerkingen heeft over de uitvoering van de reis. Om te bewerkstelligen dat deze aanmerkingen direct tijdens de reis naar tevredenheid opgelost kunnen worden, is de deelnemer verplicht de aanmerkingen per omgaande schriftelijk aan de reisbegeleiding mee te delen. Klachten die niet tijdens de reis schriftelijk aan de reisbegeleiding zijn meegedeeld, zullen door ons na afloop van de reis niet in behandeling worden genomen.

    Aantal deelnemers
    Mocht het gepubliceerde minimum aantal deelnemers niet gehaald worden, dan hebben wij de mogelijkheid om deze reis schriftelijk of mondeling te annuleren. Ook het uiteindelijk niet verkrijgen van de benodigde vliegtickets, kan leiden tot het annuleren van de reis. Wij verplichten ons dit uiterlijk drie weken voor vertrek aan de deelnemers mee te delen.

    Adventure Specialists BV 
    Koning Aap maakt deel uit van een groep avontuurlijke reisorganisaties die vallen onder Adventure Specialists BV. Zij werken op diverse manieren samen om te zorgen dat de reiziger zo veel mogelijk waar krijgt voor zijn geld. Achter de schermen wordt er samengewerkt op het gebied van inkoop en afhandeling en voor de reiziger betekent het dat we de kans vergroten dat de reizen doorgang vinden doordat we belangstellenden naar elkaar kunnen doorverwijzen. In het enkele geval dat een reis wordt geannuleerd, gaan we eerst kijken of we de reiziger kunnen onderbrengen bij een van de andere reisorganisaties (Koning Aap Nederland, Koning Aap België, Shoestring Nederland, Shoestring International).

    Boek niet te laat
    Wacht met het boeken van een reis niet te lang, omdat we een maand voor een reis vertrekt (en in sommige gevallen eerder) onze vliegtuigstoelen moeten retourneren aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Daarna zijn de stoelen ‘op aanvraag’. Bovendien kan laat boeken afwijkende vluchtschema’s met bijbehorende vluchttoeslagen, extra transfers en eenpersoonskamertoeslagen met zich meebrengen.

    Te Gast In
    Een deel van de achtergrondinformatie over je reisbestemming is in deze uitgebreide reisbeschrijving door Informatie Verre Reizen, de uitgever van ‘Te Gast In’, met de grootste zorg samengesteld. Indien deze echter onjuistheden blijkt te bevatten aanvaardt IVR geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen van foutieve en/of gewijzigde informatie.

    Laatste Nieuws
    In de uitgebreide reisbeschrijving vind je de meest actuele informatie over onze reizen. In de loop van het jaar kunnen echter veranderingen optreden waardoor mogelijk het dag-tot-dag-programma of het vluchtschema aangepast dient te worden. Uiteraard zoeken we dan altijd naar een zo goed mogelijk alternatief. Al deze veranderingen worden, zodra bekend, vermeld op onze website bij de betreffende reis onder 'Laatste Nieuws'. Indien de inhoud van de uitgebreide reisbeschrijving afwijkt van de informatie in onze algemene brochure, is de beschrijving op onze website bindend.

    Verlenging van de reis
    Mocht je je reis willen verlengen, dan kun je dit aangeven op je boekingsformulier. Voor het wijzigen van de terugvlucht brengen we standaard € 50,- per boeking in rekening. 

    Bij de verlenging van je reis kun je te maken hebben met extra kosten, zoals meerkosten voor de vlucht (door bijvoorbeeld een andere luchtvaartmaatschappij of boekingsklasse), het regelen van eigen transfer, extra hotelnachten etc. Wij nemen (na ontvangst van je boekingsformulier!) zo spoedig mogelijk contact met je op om de prijs met je te bespreken. Pas nadat je hiermee akkoord bent gegaan, wordt je boeking definitief. Als je besluit om een reis te verlengen met een door Koning Aap aangeboden arrangement, betaal je geen wijzigingskosten.

    Vaccineren bij je thuis!
    Bij veel reizen die we aanbieden zijn inentingen tegen de belangrijkste ziekten noodzakelijk. Niet het meest leuke deel van je reisvoorbereiding maar wel onvermijdelijk. Koning Aap heeft in samenwerking met Thuisvaccinatie.nl een oplossing gevonden voor deze vaak tijdrovende klus. In plaats van dat jij naar de GGD of huisarts moet gaan, komt een huisarts bij je thuis op het moment dat het jou schikt om de benodigde inentingen te zetten.

    Tenslotte
    Onze rondreizen gaan door landen waar het klimaat en andere factoren kunnen zorgen voor problemen. Dit kan betekenen dat we soms moeten afwijken van het bovenstaande programma. Tussentijdse aanpassingen van dienstregelingen en prijzen van de luchtvaartmaatschappijen kunnen eveneens leiden tot gewijzigde vluchtdagen en reissommen. We doen ons uiterste best om eventuele veranderingen zo snel mogelijk door te geven en de gevolgen ervan zo beperkt mogelijk te houden, maar we zijn niet verantwoordelijk voor factoren die buiten onze macht liggen. Je kunt op onze website kijken voor eventuele wijzigingen.

    Adres

    BEZOEKADRES KONING AAP NEDERLAND
    Entrada 223 1114 AA Amsterdam - Duivendrecht

    Email
    [email protected]

    Telefoon
    020-7887700

    In geval van uiterste nood - 24 uur bereikbaar
    Tel: +31 (0)6-53313932

    Openingstijden
    Ons kantoor is geopend op de volgende tijden:
    Maandag t/m zaterdag van 10-17 uur

    Afspraak met een landenspecialist
    Wil je een afspraak maken met één van onze landenspecialisten, bel dan van tevoren voor een afspraak, zodat je er zeker van bent dat je de juiste persoon te spreken krijgt.

    Landinformatie

    Meer informatie over INDIA

    Meer informatie over NEPAL

    Foute ingave

    Gelieve een correct e-mailadres op te geven aub.

    Er is iets fout gelopen...

    Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
    De pagina herladen kan misschien helpen.

    E-mail is reeds geregistreerd
    Het opgegeven e-mail adres bevindt zich reeds in ons nieuwsbrief systeem.
    Inschrijving gelukt!

    U bent succesvol ingeschreven op de nieuwsbrief.