header image

Rondreis MAROKKO

28 dagen - v.a. € 1.895,- Boek nu
8,2 (61)

Reisdocumenten

Internationaal paspoort:
Wij adviseren je om op reis te gaan met een internationaal paspoort dat bij terugkeer van je reis nog minimaal zes maanden geldig is.

Visum:
Voor deze bestemming is geen visum nodig voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit.

Op de website van onze partner Visumloket vind je alle informatie met betrekking tot geldigheid van je internationaal paspoort en eventuele aanvullende informatie.

Kijk op de website van Visumloket voor meer informatie:
- Nederlandse reizigers bezoeken koningaap.visumloket.nl
- Belgische reizigers bezoeken koningaap.visumloket.be

Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse of Belgische nationaliteit, dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade(s) en hun eventuele visum te regelen.

Reizigers met meereizende kinderen onder de 18 jaar dienen zelf bij de betreffende ambassade te infomeren naar eventuele aanvullende toelatingseisen.

Accommodatie en transport

Vervoer
Om optimaal te kunnen genieten van al het fraais wat er onderweg te zien is, maak je overwegend gebruik van eigen vervoer, dat wil zeggen gehuurde minibussen. Daardoor is het mogelijk om onderweg stops te maken waar en wanneer we zelf willen. Afhankelijk van de groepsgrootte reizen we rond in een of twee minibusjes. De bussen beschikken meestal over airconditioning maar ervaring heeft geleerd dat men het vaak prettiger vindt om de ramen open te hebben in plaats van de airco aan. Ook zal op sommige trajecten (steile bergwegen) de airco niet aangezet kunnen worden. In de bus mag niet gerookt worden.

Vanzelfsprekend kan de lokale situatie aanleiding geven tot veranderingen in de route. Wegwerkzaamheden en overstromingen kunnen daar de oorzaak van zijn. We doen dan uiteraard ons best om een zo goed mogelijke andere route te vinden.

De transfers van en naar het vliegveld zijn inbegrepen. Eventuele extra vervoerskosten bij optionele excursies zijn niet inbegrepen.

Accommodatie
Tijdens onze reis door Marokko hebben we bijna overal de beschikking over twee- en driepersoonskamers (vaak een tweepersoonskamer met een extra bed erbij) met douche en toilet. Bij de selectie van onze hotels hebben we met name gelet op de locatie, hygiëne en sfeer. De meeste van de door ons gekozen locaties beschikken ook over airconditioning, of anders een ventilator op de kamer. Je verblijf is op basis van logies met ontbijt.

Veel van de geplande hotels hebben een zwembad; fijn om de Marokkaanse warmte van je af te spoelen! Dat geldt voor de accommodaties in Midelt, Todrakloof, Ouarzazate, Zagora, Aït Ben-haddou, Taroudannt, Tata, Essaouira en Casablanca. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er andere hotels zonder zwembad gebruikt moeten worden. Als dit zich voordoet zullen we proberen een passend alternatief te vinden.

De accommodatie in Imlil, Amtoudi en Sidi Ifni is eenvoudig. In Imlil overnacht je een nacht je in een zogenaamde gîte met gedeelde kamers en sanitair. Buiten Zagora trek je één nacht met kamelen de woestijn in. Je ervaart een echte woestijnnacht in een kampje van tenten, gemaakt van kamelenhaar middenin de woestijn. Natuurlijk kun je ook een matras naar buiten slepen en in slaap vallen onder de blote hemel.

Wifi is voor veel reizigers prettig om (via ‘social media’) contact met het thuisfront te houden. Bijna alle geplande hotels beschikken over wifi, soms tegen betaling, soms alleen in de lobby van het hotel. Houd er rekening mee dat de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding niet overal optimaal zijn. Alleen bij de geplande accommodatie Imlil is geen wifi beschikbaar.

Deelnemers die zich individueel inschrijven delen een kamer met een andere deelnemer. We houden er uiteraard rekening mee dat je bij iemand op de kamer komt van hetzelfde geslacht. Het is mogelijk om, daar waar aanwezig, een eenpersoonskamer aan te vragen. Hiervoor geldt een eenpersoonskamertoeslag.

Vluchtinformatie

Vertrekdatum

Datum Vlucht Luchtvaartmaatschappij Vertrek Aankomst
03/10/2019 Amsterdam
Mohamed V Apt
Royal Air Maroc 18:40 21:20
30/10/2019 Mohamed V Apt
Amsterdam
Royal Air Maroc 13:15 17:40
De luchtvaartmaatschappij en het vluchtschema zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Het kan voorkomen dat er op de heen- en/of terugreis een overstap gemaakt moet worden. Het getoonde vluchtschema is daarom een voorbeeld. Ongeveer 10 dagen voor vertrek vind je op mijn.koningaap je vertrektijdenbrief met daarin het definitieve vluchtschema.
Voor meer informatie en veelgestelde vragen betreffende vluchten, klik hier.

Zwaarte van de reis

Deze reis valt in categorie 2.

Vaak krijgen we de vraag of een reis 'zwaar' is. Dit vinden we een moeilijke vraag omdat iedereen een reis op een andere manier ervaart. In het algemeen kun je stellen dat iedereen met een goede lichamelijke en geestelijke conditie zonder problemen kan deelnemen aan onze reizen. Dit betekent bijvoorbeeld dat je altijd je eigen bagage naar je kamer kunt brengen, - ook als er geen lift is - of dat een uitgebreide stadswandeling voor je geen probleem is. Culturele verschillen respecteer je en je kunt goed omgaan met onverwachte gebeurtenissen. Op basis van onze ervaring en de terugkoppeling van onze reizigers en reisbegeleiders geven we voor iedere reis tevens een indicatie voor de ervaren zwaarte. Zo hopen we je te helpen om de reis te kiezen die bij je past zodat jij zelf - én ook je medereizigers! – optimaal kunnen genieten. Bij deze indeling houden we rekening met de gebruikte accommodatie, reisduur, hoogteverschillen, zwaarte van wandelingen & ruimte om zelf invulling te geven aan programma.

De meest complete Marokko reis. Bekenden en minder bekende plekjes worden aangedaan en reisdagen zijn daardoor soms langer. Ook bij deze Marokko reis is de overnachting in de woestijn de meest eenvoudige maar waarschijnlijk ook mooiste van de reis.

Categorie 1: Ontspannen reis, voor iedereen goed te doen. Korte reisafstanden, goede hotels, lichte wandelingen, reis met een laag tempo.
Categorie 2: Voor iedereen goed te doen. Soms wat langere reisafstanden. Goede hotels, soms avontuurlijke overnachting, eenvoudige wandelingen, reis in een gewoon tempo. Voldoende ruimte om ook zelf invulling te geven aan je reis door verblijf in grotere steden.
Categorie 3: Goed te doen voor iedereen die zich voorbereidt en zich flexibel opstelt. Er zitten zwaardere trajecten in de reis zoals langere reisafstanden (> 6 uur), treinreizen, wandelingen over ongebaande paden en/of ongelijke ondergrond, geringe hoogteverschillen en/of (meerdere) overnachtingen in eenvoudige accommodatie en/of je ervaart grote culturele verschillen. Soms minder ruimte om zelf zonder de overige deelnemers op pad te gaan (denk aan verblijf in wildpark).
Categorie 4: Redelijk stevige reis door lange reisafstanden, diverse zwaardere en/of meerdaagse wandelingen, hoogteverschillen, regelmatig eenvoudige accommodatie, minder ruimte voor eigen invulling omdat veel in groepsverband gedaan moet worden (verblijf in wildpark, reizen door ruige natuur).
Categorie 5: Zware reis die we alleen aanraden voor ervaren reizigers die beschikken over uitgebreide reiservaring en een zeer goede lichamelijke en geestelijke conditie hebben. Denk hierbij aan meerdaagse trektochten, reizen door ruig terrein, lange wandelafstanden per dag en/of grote hoogteverschillen.

Neem bij twijfel contact met ons op. Wij adviseren jou graag bij de keuze voor een passende reis.

Reisbegeleiding

Al onze groepsreizen worden ter plekke uitgevoerd door Nederlandstalige of lokale Engelstalige reisbegeleiders. Bij de vertrekdatum van een reis wordt dit op onze website duidelijk vermeld.

1. Onze reisbegeleiders

Veel klanten vragen ons of er veel verschil is tussen een reisbegeleider uit België/Nederland of een lokale Engelssprekende reisbegeleider. Wij vinden dat er aan beide keuzes voor- en nadelen verbonden zijn en dat iedereen daarom zelf moet afwegen welke keuze voor hem/haar de beste is.

  • Een Nederlandstalige reisbegeleider is meestal opgegroeid in België of Nederland en maakt daarom deel uit van onze westerse cultuur. Met hen is het over het algemeen makkelijker te communiceren tijdens de reis, zowel wat betreft taal als de culturele achtergrond. Daardoor kan deze reisbegeleider het groepsproces makkelijker volgen en bijsturen waar nodig. Vaak hebben zij ook uitgebreid gereisd of gewoond op de bestemming en hebben dus veel kennis over de lokale gebruiken en delen dit graag met je.
  • Een lokale Engelstalige reisbegeleider is natuurlijk op de bestemming opgegroeid en ‘ademt’ daarom deze bestemming. Hij of zij is natuurlijk de aangewezen persoon om je in te wijden in de lokale gebruiken en cultuur. Overal is hij/zij thuis en dit communiceert erg makkelijk met de lokale bevolking. Zijn of haar Engels heeft natuurlijk vaak een accent waardoor de communicatie iets moeilijker kan verlopen dan met een Nederlandstalige reisbegeleider. Positief is ook dat zo lokaal werk gecreëerd wordt op de bestemming, zodat de lokale economie meer profiteert van je bezoek. Tenslotte geldt vaak dat de reissom van een reis met een lokale Engelstalige reisbegeleider lager ligt dan dezelfde vertrekdatum met een Nederlandstalige reisbegeleider, omdat bijvoorbeeld geen intercontinentaal vliegticket voor hen betaald hoeft te worden en wij dit verrekenen in onze prijzen.
  • In Zuidelijk Afrika en Zuid-Afrika maken we ook wel gebruik van lokale, Afrikaanssprekende reisbegeleiders. Het Afrikaans is ontstaan uit Nederlandse dialecten, waaruit een eigen taal gevormd is. Als Nederlandssprekende reiziger moet je er rekening mee houden dat bepaalde woorden of zinsconstructies in het Afrikaans anders zijn, maar een Afrikaanssprekende reisbegeleider draagt zeker bij aan de beleving van deze bestemming.

2. Hoe selecteert Koning Aap haar team met reisbegeleiders?

Koning Aap stelt hoge eisen aan haar reisbegeleiding. Een goede reisbegeleider is van grote meerwaarde op de reis! Wij zijn dan ook trots op ons team van professionele reisbegeleiders. Het zijn stuk voor stuk enthousiastelingen die allemaal de liefde voor 'hun' land(en) graag aan anderen over brengen.

Belangrijke criteria bij het selecteren van onze reisbegeleiders zijn: ruime reiservaring én ervaring in het omgaan met groepen, (bij voorkeur) actieve kennis van lokale gebruiken en de taal zijn bij ons belangrijke selectiecriteria bij de keuze voor onze reisbegeleiders.

Voor onze nieuwe reisbegeleiders worden speciale trainingen georganiseerd om ze voor te bereiden op hun rol tijdens een reis. Tijdens deze trainingen krijgen ze lastige praktijksituaties voorgeschoteld. Daarnaast worden er met regelmaat bijeenkomsten georganiseerd voor alle reisbegeleiders om essentiële kennis en ervaring uit te wisselen met elkaar en met medewerkers op kantoor zodat de reizen op allerlei vlakken verbeterd kunnen worden. Onze medewerkers leren waar de Koning Aap reisformule voor staat.

3. Wat kun je verwachten van een reisbegeleider?

De primaire taak van onze reisbegeleiding is toezien op een goede logistiek van de reis (vervoer en accommodatie). Ook waakt de reisbegeleiding over het verloop van het programma en over de aandacht die elk onderdeel krijgt. De reisbegeleider organiseert ter plekke een scala aan facultatieve excursies. Daarnaast fungeert hij of zij natuurlijk als centrale vraagbaak. Onze medewerkers kunnen veel vertellen over het land en de plaatselijke gewoonten. Realiseer je wel dat een reisbegeleider geen wandelende encyclopedie is. Hoe je uiteindelijk het land ervaart, bepaal je zelf. Neem dus altijd een goede reisgids mee.

Natuurlijk heeft een reisbegeleider ook niet alles in de hand. Soms is er sprake van overmacht; door overstromingen of aardverschuivingen is de weg versperd, de overheid heeft de treinkaartjes geconfisqueerd of het hotel heeft de kamers al weggegeven. Bij dit soort tegenslagen zal de reisbegeleider op zoek gaan naar een alternatief.

Ondanks alle voorbereidingen en inspanningen van de reisbegeleider kan het gebeuren dat de reis toch niet geheel naar je verwachting verloopt. De reisbegeleider hoort dit dan graag van je, zodat er ter plekke naar een oplossing gezocht kan worden. Het functioneren van onze reisbegeleiders evalueren we na iedere reis aan de hand van door deelnemers ingevulde evaluatieformulieren. Zo hebben wij te allen tijde zicht op hoe onze mensen in het veld opereren!

4. Wat wordt er door Koning Aap geadviseerd over fooien?

Je reisbegeleider verwacht aan het einde een fooi als zij/hij het werk goed heeft gedaan. Koning Aap betaalt haar reisbegeleiders een loon dat op gelijke hoogte ligt met dat van de meeste avontuurlijke reisorganisaties. Ons advies voor deze fooi is € 1,- tot € 2,- per reiziger per dag. Bij onze internationale groepsreizen in Afrika is het adviesbedrag voor fooi 6 USD per reiziger per dag.

Bewust op reis

Reizen is andere culturen leren kennen, lokale mensen ontmoeten en prachtige natuur zien. Als aanbieder van avontuurlijke verre rondreizen houden we bij het organiseren van onze reizen rekening met milieu, mensen, natuur en cultuur. Dat willen we ook nog tot ver in de toekomst!

We hechten veel belang aan het verminderen van de druk die toerisme uitoefent op de natuurlijke en sociale leefomgeving van onze reisbestemmingen. Onze missie is dan ook het steeds meer en beter verwerven van duurzaamheid in onze bedrijfsprocessen. We streven naar een constante verbetering op het gebied van verantwoord reizen. Regelmatig nemen wij onze eigen producten onder de loep en werken wij mee aan projecten, op zoek naar duurzame oplossingen.

Wij hebben een website gelanceerd waar al onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid worden gebundeld, onder de naam Feeling Responsible. Op dit platform kun je zien welke lokale projecten door onze klanten en ons (financieel) worden ondersteund en wat wij ondernemen om de CO2-uitstoot van onze reizen standaard te compenseren. Daarnaast staat het blog gedeelte van de site vol met artikelen, de laatste ontwikkelingen, resultaten en tips. Bijvoorbeeld over wat je zelf kunt doen om de reis groener te laten verlopen. Neem eens een kijkje! Voor meer informatie kijk je op: Feelingresponsible.org

Bijkomende kosten en zakgeld

Zakgeld / Bijkomende kosten
Het door ons geadviseerde zakgeld is een minimum bedrag voor je maaltijden, drankjes, excursies, entreegelden, ter plaatse te betalen luchthavenbelastingen en fooien. Het bedrag dat je uiteindelijk uitgeeft hangt natuurlijk sterk af van je eigen uitgavepatroon, souvenirs zijn mede daarom niet inbegrepen.

Gezamenlijke uitgavenpot
Tijdens je reis kun je regelmatig gezamenlijk deelnemen aan excursies of (niet vantevoren betaalde) maaltijden. Ook zullen er hier en daar gemeenschappelijke fooien betaald worden. Om hiervoor niet elke keer apart te hoeven afrekenen wordt er een Gezamenlijke Uitgavenpot ingesteld. Aan het begin van de reis wordt door de reisbegeleider van iedereen geld ingezameld voor deze pot. Aan het eind van de reis volgt dan de afrekening, waarbij je geld terug kunt krijgen of bij moet betalen. Met deze uitgaven is rekening gehouden bij de hoogte van ons adviesbedrag voor het zakgeld.

De hoogte van deze Gezamenlijke Uitgavenpot voor deze reis bedraagt € 175,-.

Landarrangement

Het is ook mogelijk om van deze rondreis alleen het landarrangement te boeken. Je regelt dan zelf de internationale vluchten en de transfer bij aankomst en vertrek. Met de andere deelnemers maak je vervolgens de reis volgens programma. Zo heb je een optimale vrijheid om zelf je reis samen te stellen en de vlucht te kiezen die bij je reisplannen past.

Op het boekingsformulier kun je ook aangeven of we, tegen betaling, nog een extra overnachting bij aankomst moeten regelen. Ook de transfer bij aankomst kan Koning Aap op individuele basis voor je regelen.

Voor al onze  reizen hebben we een minimum aantal deelnemers nodig. Houd hier rekening mee voordat je zelf tickets gaat reserveren.

Het is in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn. Daarnaast zijn wij niet verantwoordelijk voor sporadische wijzigingen in de vertrekdata van onze groepsreizen. Voor sommige periodes kan de prijs van het landarrangement afwijken van de rest van het jaar, denk hierbij aan festivalreizen. Wanneer de prijs van het landarrangement aangepast is, wordt dit vermeld onder het 'laatste nieuws'.

Verzekeringen

Koning Aap biedt de deelnemers aan haar reizen de mogelijkheid om een annulerings- en/of reisverzekering af te sluiten bij de verzekeringsmaatschappij Allianz Global Assistance. Zoals in onze reisvoorwaarden vermeld staat, stellen we het afsluiten van een reisverzekering verplicht en bevelen we het afsluiten van een annuleringsverzekering dringend aan. Een annuleringsverzekering is overigens ook nog geldig tijdens de reis. Mocht je onverhoopt moeten terugkeren dan kun je op basis van je annuleringsverzekering nog een vergoeding voor de 'niet genoten' vakantiedagen ontvangen.

Allianz Global Assistance beschikt over een eigen alarmcentrale die bij eventuele calamiteiten snel en vakkundig optreedt. Tevens is het onze ervaring dat Allianz Global Assistance eventuele schadeclaims in zeer korte tijd afhandelt.

Hoewel het niet verplicht is om de verzekeringen bij Koning Aap af te sluiten, raden we dit wel aan. Omdat we goed op de hoogte zijn van de af te leggen reisroutes en ter plaatse beschikken over de medewerking van lokale agenten, zijn eventuele problemen makkelijker op te lossen wanneer de reisverzekering via Koning Aap is afgesloten. Een bijkomend voordeel is dat wanneer een reis onverhoopt niet door mocht gaan, de kosten van de afgesloten reis- en/of annuleringsverzekeringen geheel gerestitueerd worden.

Tot slot: deelnemers die zich samen inschrijven op een reis raden we aan om een reisverzekering af te sluiten bij dezelfde verzekeringsmaatschappij. Bij een eventuele repatriëring van je reisgenoot voorkom je zo dat je als medereiziger (met een andere verzekering) geen toestemming krijgt om ook zonder kosten terug te keren.

Op onze website en in onze brochure vind je een uitgebreid overzicht van de mogelijke verzekeringen die Koning Aap aanbiedt.

Met nadruk willen we er op wijzen dat reizigers die tijdens hun reis deel willen nemen aan avontuurlijke excursies (als raften, duiken, snorkelen, (bamboe)vlotvaren, kanoën, (water)skiën, (wind)surfen, parasailing, deltavliegen, parachutespringen, ballonvaren, bungee jumpen, canopy tour, canyoning, speleologie, mountain trekking, tokkelen, sandboarden, mountain biking, downhill biking en snowboarden) dit voor eigen risico doen en dat we hen dringend aanraden vooraf te controleren of hun reisverzekering deze activiteiten dekt.

Meer informatie en dekkingsoverzicht?
Allianz Global Assistance dekt veel van bovenstaande avontuurlijke excursies wel.
Meer informatie NL: Allianz Global Assistance
Meer informatie BE: Allianz Global Assistance

Veilig op reis

Wij zijn aangesloten bij de SGR en de ANVR. Voor jou als reiziger is dit een veilig gevoel, omdat je bij eventuele problemen altijd kunt terugvallen op deze organisaties.

Ook ons lidmaatschap van het Calamiteitenfonds geeft je de zekerheid dat, bij erkende calamiteiten die niet verzekerd zijn door je reisverzekering, extra kosten vergoed worden.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over Marokko

Landinformatie

Meer informatie over Marokko

Verder nog belangrijk

We raden je aan om goed voorbereid op reis te gaan, lees daarom voldoende over je reisbestemming en vraag goed na welke vaccinaties en andere medicatie je nodig hebt. Hieronder volgen nog een paar belangrijke zaken.

Persoonsgegevens
Zorg dat je je persoons- en paspoortgegevens (als geslacht, geboortedatum, voornamen en achternaam zoals vermeld in je paspoort) correct invult, aangezien deze uiteraard nodig zijn voor het inboeken van je vluchten, eventuele treintickets of accommodatie. Check na ontvangst van je (digitale) boekingsbevestiging of deze gegevens correct staan vermeld. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte gegevens. Met onjuiste gegevens loop je het risico niet toegelaten te worden op een vlucht of buitenlandse luchthaven.

Feedback
Hoewel wij veel aandacht besteden aan het goed uitvoeren van onze reizen is het mogelijk dat een deelnemer aanmerkingen heeft over de uitvoering van de reis. Om te bewerkstelligen dat deze aanmerkingen direct tijdens de reis naar tevredenheid opgelost kunnen worden, is de deelnemer verplicht de aanmerkingen per omgaande schriftelijk aan de reisbegeleiding mee te delen. Klachten die niet tijdens de reis schriftelijk aan de reisbegeleiding zijn meegedeeld, zullen door ons na afloop van de reis niet in behandeling worden genomen.

Aantal deelnemers
Mocht het gepubliceerde minimum aantal deelnemers niet gehaald worden, dan hebben wij de mogelijkheid om deze reis schriftelijk of mondeling te annuleren. Ook het uiteindelijk niet verkrijgen van de benodigde vliegtickets, kan leiden tot het annuleren van de reis. Wij verplichten ons dit uiterlijk drie weken voor vertrek aan de deelnemers mee te delen.

Adventure Specialists BV 
Koning Aap maakt deel uit van een groep avontuurlijke reisorganisaties die vallen onder Adventure Specialists BV. Zij werken op diverse manieren samen om te zorgen dat de reiziger zo veel mogelijk waar krijgt voor zijn geld. Achter de schermen wordt er samengewerkt op het gebied van inkoop en afhandeling en voor de reiziger betekent het dat we de kans vergroten dat de reizen doorgang vinden doordat we belangstellenden naar elkaar kunnen doorverwijzen. In het enkele geval dat een reis wordt geannuleerd, gaan we eerst kijken of we de reiziger kunnen onderbrengen bij een van de andere reisorganisaties (Koning Aap Nederland, Koning Aap België, Shoestring Nederland, Shoestring International).

Boek niet te laat
Wacht met het boeken van een reis niet te lang, omdat we een maand voor een reis vertrekt (en in sommige gevallen eerder) onze vliegtuigstoelen moeten retourneren aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Daarna zijn de stoelen ‘op aanvraag’. Bovendien kan laat boeken afwijkende vluchtschema’s met bijbehorende vluchttoeslagen, extra transfers en eenpersoonskamertoeslagen met zich meebrengen.

Te Gast In
Een deel van de achtergrondinformatie over je reisbestemming is in deze uitgebreide reisbeschrijving door Informatie Verre Reizen, de uitgever van ‘Te Gast In’, met de grootste zorg samengesteld. Indien deze echter onjuistheden blijkt te bevatten aanvaardt IVR geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen van foutieve en/of gewijzigde informatie.

Laatste Nieuws
In de uitgebreide reisbeschrijving vind je de meest actuele informatie over onze reizen. In de loop van het jaar kunnen echter veranderingen optreden waardoor mogelijk het dag-tot-dag-programma of het vluchtschema aangepast dient te worden. Uiteraard zoeken we dan altijd naar een zo goed mogelijk alternatief. Al deze veranderingen worden, zodra bekend, vermeld op onze website bij de betreffende reis onder 'Laatste Nieuws'. Indien de inhoud van de uitgebreide reisbeschrijving afwijkt van de informatie in onze algemene brochure, is de beschrijving op onze website bindend.

Verlenging van de reis
Mocht je je reis willen verlengen, dan kun je dit aangeven op je boekingsformulier. Voor het wijzigen van de terugvlucht brengen we standaard € 50,- per boeking in rekening. 

Bij de verlenging van je reis kun je te maken hebben met extra kosten, zoals meerkosten voor de vlucht (door bijvoorbeeld een andere luchtvaartmaatschappij of boekingsklasse), het regelen van eigen transfer, extra hotelnachten etc. Wij nemen (na ontvangst van je boekingsformulier!) zo spoedig mogelijk contact met je op om de prijs met je te bespreken. Pas nadat je hiermee akkoord bent gegaan, wordt je boeking definitief. Als je besluit om een reis te verlengen met een door Koning Aap aangeboden arrangement, betaal je geen wijzigingskosten.

Reisvaccinaties aan huis!
Het is altijd belangrijk om goed beschermd op reis te gaan. Thuisvaccinatie is de grootste aanbieder van vaccinaties aan huis. Haar gespecialiseerde artsen komen ook 's avonds of in het weekend bij jou thuis om reisvaccinaties te zetten. Bovendien geven de artsen jou tips en advies om goed beschermd op reis te gaan. Thuisvaccinatie brengt geen extra kosten in rekening voor de service aan huis en haar prijzen zijn vergelijkbaar met de GGD. Vaak worden de kosten geheel of gedeeltelijk vergoed door de zorgverzekeraar.

Tenslotte
Onze rondreizen gaan door landen waar het klimaat en andere factoren kunnen zorgen voor problemen. Dit kan betekenen dat we soms moeten afwijken van het bovenstaande programma. Tussentijdse aanpassingen van dienstregelingen en prijzen van de luchtvaartmaatschappijen kunnen eveneens leiden tot gewijzigde vluchtdagen en reissommen. We doen ons uiterste best om eventuele veranderingen zo snel mogelijk door te geven en de gevolgen ervan zo beperkt mogelijk te houden, maar we zijn niet verantwoordelijk voor factoren die buiten onze macht liggen. Je kunt op onze website kijken voor eventuele wijzigingen.

Adres

BEZOEKADRES KONING AAP NEDERLAND
Entrada 223 1114 AA Amsterdam - Duivendrecht

Email
[email protected]

Telefoon
020-7887700

In geval van uiterste nood - 24 uur bereikbaar
Tel: +31 (0)6-53313932

Openingstijden
Ons kantoor is geopend op de volgende tijden:
Maandag t/m zaterdag van 10-17 uur

Afspraak met een landenspecialist
Wil je een afspraak maken met één van onze landenspecialisten, bel dan van tevoren voor een afspraak, zodat je er zeker van bent dat je de juiste persoon te spreken krijgt.