Rondreis INDIA COMPLEET
60 dagen - v.a. N/A Boek nu

Praktische info

Reisdocumenten

Vanaf heden is het mogelijk om een e-visum voor India aan te schaffen, indien je beschikt over de Nederlandse/Belgische nationaliteit.

Je kunt het e-visum aanvragen via de volgende link:
https://indianvisaonline.gov.in/visa/tvoa.html

Let op: aan het e-visum zijn bepaalde voorwaarden verbonden. Het e-visum is een single entry visum met een geldigheidsduur van maximaal 30 dagen bij aankomst in India. Het e-visum kun je op zijn vroegst 30 dagen tot uiterlijk4 dagen voor vertrek aanvragen (controleer voor de actuele informatie de website). Zorg dat je je visum tijdig aanvraagt. Het is belangrijk dat je de informatie op bovenstaande link goed doorleest, want het e-visum is niet voor elke reis van ons van toepassing. Wanneer je een double entry visum nodig hebt, langer dan 30 dagen naar India gaat of naar een gebied reist waar aparte permits benodigd zijn is het niet mogelijk om een e-visum aan te vragen. In dit geval dien je de visumaanvraag in te dienen bij BLS International.

Voor aanvullende informatie zie ook http://koningaap.visumloket.nl/nl/visum-india

Heb je de Belgische nationaliteit en ben je woonachtig in België dan kun  je de benodigde visa laat regelen via ons, dan brengen wij, naast de visumkosten, € 35,- bemiddelingskosten per persoon per visum in rekening. Je hoeft dan niet zelf twee keer naar de betreffende ambassade(s).

Op de website van onze partner Visumloket vind je alle informatie over de benodigde reisdocumenten (zoals paspoort), visum, de te volgen visumprocedure en de locatie van de ambassade. Begin 4 tot 6 weken voor vertrek van je reis met de aanvraag wanneer de reis een gegarandeerd vertrek heeft.

Kijk op de website van Visumloket wat je naar ons moet opsturen:


Voor deze bestemming heb je een e-visum of elektronische reistoestemming nodig. Houd er rekening mee bij het invullen van het online aanvraagformulier dat in een paspoortnummer van een Nederlands of Belgisch internationaal reispaspoort altijd het cijfer 0, en nóóit de letter O gebruikt wordt.



Meereizen kind met ouder met andere achternaam

Wanneer een kind meereist met een ouder met een andere achternaam dan kan gecontroleerd worden of er daadwerkelijk een ouder-kindrelatie is. Doel van deze extra controle is om kindontvoeringen tegen te gaan.

Sommige landen eisen een verklaring waaruit blijkt dat de meereizende volwassene ook daadwerkelijk de ouder is of het gezag heeft. Informeer hiernaar bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming. Op de site van de Koninklijke Marechaussee kun je een toestemmingsformulier downloaden.

Reist een kind mee met iemand anders dan de ouders, bijvoorbeeld een familielid, dan eisen sommige landen een verklaring waarin de ouders toestemming geven voor deze reis. U kunt bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming informeren naar de toelatingseisen die voor dit land gelden.

 

Vluchtinformatie

Vertrekdatum:

De luchtvaartmaatschappij en het vluchtschema zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Het kan voorkomen dat er op de heen- en/of terugreis een overstap gemaakt moet worden. Het getoonde vluchtschema is daarom een voorbeeld. Ongeveer 10 dagen voor vertrek vind je op mijn.koningaap je vertrektijdenbrief met daarin het definitieve vluchtschema.



Landarrangement

Het is ook mogelijk om van deze rondreis alleen het landarrangement te boeken. Je regelt dan zelf de internationale vluchten en de transfer bij aankomst en vertrek. Met de andere deelnemers maak je vervolgens de reis volgens programma. Zo heb je een optimale vrijheid om zelf je reis samen te stellen en de vlucht te kiezen die bij je reisplannen past.

Op het boekingsformulier kun je ook aangeven of we, tegen betaling, nog een extra overnachting bij aankomst moeten regelen. Ook de transfer bij aankomst kan Koning Aap op individuele basis voor je regelen.

Voor al onze  reizen hebben we een minimum aantal deelnemers nodig. Houd hier rekening mee voordat je zelf tickets gaat reserveren.

Het is in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn. Daarnaast zijn wij niet verantwoordelijk voor sporadische wijzigingen in de vertrekdata van onze groepsreizen. Voor sommige periodes kan de prijs van het landarrangement afwijken van de rest van het jaar, denk hierbij aan festivalreizen. Wanneer de prijs van het landarrangement aangepast is, wordt dit vermeld onder het 'laatste nieuws'.

Accommodatie en transport

Vervoer
Tijdens deze reis maak je overwegend gebruik van privébussen. Je bent niet afhankelijk van de dienstregelingen van het openbaar vervoer en kunt zelf bepalen waar en wanneer je stopt onderweg. Er zijn tal van plekken waar het landschap ‘schreeuwt’ om een fotostop! Houd er wel rekening mee dat reizen in India zwaar is: de reisdagen zullen soms lang zijn en de wegen verkeren niet overal in de beste staat.

Je maakt vier binnenlandse vluchten om grote afstanden te overbruggen. Dit betreft de trajecten: van Delhi naar Srinagar, van Delhi naar Varanasi, van Varanasi naar Khajuraho en van Mumbai naar Goa. In India mag op binnenlandse vluchten maximaal 15kg bagage worden meegenomen. Voor extra gewicht zal per kg bij moeten worden betaald.

Verder reis je per airconditioned dagtrein van Jammu naar Amritsar, van Amritsar naar Delhi, van Jhansi naar Agra en van Aurangabad naar Mumbai. Je hebt steeds een gereserveerde zitplaats.

Tijdens de nachtelijke treinreis van Ahmedabad naar Bhopal heb je de beschikking over een gereserveerde slaapplaats in een tweedeklasse slaapwagon met airconditioning. Over het algemeen zijn er twee ligplaatsen boven elkaar, vier per coupé. De coupés zijn doorgaans open langs het gangpad. Beddengoed wordt verstrekt, maar een enkele keer blijkt er niet voldoende. Een lakenzak - en in de wintermaanden een slaapzak - kan dan een uitkomst bieden. Reizen met de trein in India wordt over het algemeen als een ontspannende en tegelijk indrukwekkende ervaring beschouwd.
NB: Als in een uitzonderlijk geval de tweede klasse airconditioned plaatsen in de trein niet beschikbaar zijn, zullen we gebruik maken van derde klasse airconditioned plaatsen. In dat geval zijn er drie plaatsen boven elkaar en slaap je met zes personen in een coupé.

Andere vervoersmiddelen? Je maakt tocht per ‘shikara’ over het Dal-meer en een boottocht door de verstilde 'Backwaters'. Ook kun je optioneel een boottocht langs de ‘ghats’ in Varanasi, over het Pichola-meer in Udaipur of in het Periyar Nationaal Park ondernemen. In veel steden heb je de mogelijkheid je te laten verplaatsen per fietsriksja of gemotoriseerde riksja.

Uiteraard leent India zich voor mooie wandelingen. Er zijn verschillende plaatsen waar je er eenvoudig zelf op uit kunt trekken. Er zijn geen ‘verplichte’ wandelingen tijdens deze reis.

De transfers van en naar de vliegvelden en treinstations zijn inbegrepen. Eventuele extra vervoerskosten bij optionele excursies zijn niet inbegrepen.

Vanzelfsprekend kan de lokale situatie aanleiding geven tot veranderingen in de route. Wegwerkzaamheden, stakingen, vertragingen en overstromingen kunnen daar de oorzaak van zijn. We doen dan uiteraard ons best om een zo goed mogelijke andere route te vinden.

Reisafstanden
Delhi naar Srinagar: 1½ uur (binnenlandse vlucht, eind van de ochtend)
Srinagar naar Gulmarg: 54 km / 2 à 3 uur
Gulmarg naar Pahalgam: 160 km / 6 à 7 uur
Pahalgam naar Jammu: 290 km / 8 à 9 uur
Jammu naar Amritsar: vertrek 14.30 uur / aankomst 19.10 uur (per dagtrein)
Amritsar naar Delhi: vertrek 16.55 uur / aankomst 23.05 uur (per dagtrein)
Delhi naar Varanasi: 2 uur (binnenlandse vlucht, eind van de ochtend)
Varanasi naar Khajuraho: 1 uur (binnenlandse vlucht, begin van de middag)
Khajuraho naar Orchha: 180 km / 4 à 5 uur
Orchha naar Jhansi: 16 km / ½ uur
Jhansi naar Agra: vertrek 17.59 uur / aankomst 20.30 uur (per dagtrein)
Agra naar Jaipur: 240 km / 6 à 7 uur
Jaipur naar Pushkar: 150 km / 4 à 5 uur
Pushkar naar Udaipur: 300 km / 7 à 8 uur
Udaipur naar Ahmedabad: 250 km / 3 à 4 uur
Ahmedabad naar Bhopal: vertrek 18.45 uur / aankomst 08.30 uur (per nachttrein)
Bhopal naar Sanchi: 50 km / 1½ uur
Sanchi naar Ujjain: 240 km / 7 à 8 uur
Ujjain naar Mandu: 150 km / 3 à 4 uur
Mandu naar Ajanta: 320 km / 8 à 9 uur
Ajanta naar Aurangabad: 100 km / 2½ à 3 uur
Aurangabad naar Mumbai: vertrek 14.35 uur / aankomst 22.05 uur (per dagtrein)
Mumbai naar Goa: 1½ uur (binnenlandse vlucht, eind van de ochtend)
Goa naar Hampi: 320 km / 9 à 10 uur
Hampi naar Hassan: 320 km / 9 à 10 uur
Hassan maar Mysore: 140 km / 4 à 5 uur
Mysore naar Wayanad: 120 km / 3 à 4 uur
Wayanad naar Kochi: 260 km / 6 à 7 uur
Kochi naar Thekkady: 160 km / 5 à 6 uur
Thekkady naar Alleppey: 140 km / 5 à 6 uur
Alleppey naar Kovalam: 170 km / 5 à 6 uur
Kovalam naar Trivandrum: 11 km / 15-20 minuten
NB: Bovenstaande reisduren zijn ‘kale’ reisafstanden, eventuele stops onderweg zijn hierin niet meegenomen.Net als bij ons zijn Indiase treinen niet altijd stipt op tijd. Ook begeef je je in een gebied waar de infrastructuur verre van optimaal is. Oponthoud of vertragingen zijn zeker mogelijk en de genoemde reisduur per dag is uiteraard slechts bij benadering. Enige flexibiliteit van onze reizigers wordt op prijs gesteld.

Accommodatie
Je overnacht in tweepersoonskamers in hotels en guesthouses. Bij de keuze ervan hebben we in de eerste plaats gelet op de ligging en de sfeer. De kamers hebben over het algemeen een eigen douche en toilet, maar overbodige luxe zul je er niet aantreffen. Hoewel je in de meeste hotels wel kunt ontbijten, bieden we de overnachtingen aan op basis van alleen logies. Zo heb je de maximale vrijheid om zelf te beslissen waar en hoe laat je wilt gaan eten.

Op het Dalmeer in Srinagar verblijf je op een zogenaamde ‘house boat’. Zo’n boot is sfeervol ingericht, ruim 40 meter lang en heeft aan één zijde 3 à 4 slaapkamers, voorzien van een eigen badkamer. Aan de andere zijde van de boot tref je een woon/eetkamer. De ‘house boat’ ligt aangemeerd aan de oever van het Dalmeer, en vaart zelf dus niet. De groep zal (afhankelijk van de definitieve groepsgrootte) verdeeld worden over één of meerdere boten. Het is raadzaam te zorgen voor een antimuggencrème of -spray in de omgeving van het Dalmeer. Wil je meer weten over de ‘house boat’? Neem dan alvast een kijkje op de site www.kashmirhouseboat.com.

In Alleppey stap je op één van de boten die voor de groep klaarliggen. Elke boot heeft een eigen crew bestaande uit een kok en 2 gondelaars. Je vaart door de Backwaters, een prachtig gebied vol kanalen, meren en kreken. 's Avonds dineer en slaap je op je zogenaamde 'house boat'. Het is heerlijk rustig wakker worden de volgende ochtend in de verstilde Backwaters. Je ziet het land aan je voorbij trekken en de mensen ontwaken terwijl je van een heerlijk ontbijt geniet. De boottocht is inclusief. Ook de maaltijden aan boord zijn in de prijs inbegrepen.

Enkele van de geplande hotels hebben een zwembad; fijn om de Indiase warmte van je af te spoelen! Dat geldt voor de accommodaties in Delhi, Amritsar, Varanasi, Khajuraho, Orchha, Agra, Jaipur, Pushkar, Udaipur, Sanchi, Mandi, Aurangabad, Goa, Hospet, Mysore en Kovalam. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er andere hotels zonder zwembad gebruikt moeten worden. Als dit zich voordoet zullen we proberen een passend alternatief te vinden. Uiteraard zijn er ook zwemmogelijkheden in zee in Goa en Kovalam!

Wifi is voor veel reizigers prettig om (via ‘social media’) contact met het thuisfront te houden. Veel hotels beschikken over wifi, soms tegen betaling, soms alleen in de hotellobby. Houd er echter rekening mee dat de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding zeker niet overal optimaal zijn, of het zelfs in zijn geheel laat afweten. In de afgelegen, minder toeristische plaatsen is geen wifi beschikbaar (dit betreft: Gulmarg, Pahalgam, Orchha, Sanchi, Ujjain, Mandu, Ajanta, Wayanad en de Backwaters).

Deelnemers die zich individueel inschrijven delen een kamer met een andere deelnemer. We houden er uiteraard rekening mee dat je bij iemand op de kamer komt van hetzelfde geslacht. Het is mogelijk om, daar waar aanwezig, voorafgaand aan de reis, een eenpersoonskamer aan te vragen. Je betaalt daarvoor een eenpersoonskamertoeslag. Op het nachttreintraject is geen eenpersoonskamer beschikbaar.

NB: Aangezien deze India Compleet reis je ook op plaatsen brengt waar het toerisme nog in de kinderschoenen staat, kan het voorkomen dat je het soms zult moeten stellen met accommodatie van wat mindere kwaliteit

Festivals

PUSHKAR FAIR - PUSHKAR

Elk jaar in de heilige hindoemaand Kartika verandert het slaperige Indiase dorp Pushkar in een spektakel dat zijn weerga niet kent. Vanuit alle uithoeken van de deelstaat Rajasthan trekken kamelenhandelaren met hun kuddes naar het anders zo rustige plaatsje aan het meer, om daar op tijd te arriveren voor Kartik Purnima (volle maan), de officiële begindatum van de Pushkar Fair.

Alhoewel handel de belangrijkste reden voor samenkomst is, draagt de markt het karakter van een groot feest. Op de markt zijn allerlei soorten dieren te koop: ezels, geiten, paarden, stieren, maar bovenal kamelen – de tractoren van het Indiase platteland. Deze kamelenmarkt is de grootste in India, tienduizenden kamelen veranderen van eigenaar. Maar behalve veehandelaren, trekt deze jaarlijkse happening ook duizenden woestijn- en dorpsbewoners, naar zich toe. De kamelenmarkt is een bonte verzameling van mensen en dieren, geuren en kleuren, kortom: een gebeurtenis die je eigenlijk niet mag missen als je die periode in India bent.

Een kwart miljoen mensen genieten van deze spectaculaire gebeurtenis, die wordt omlijst door muziek, dans en optredens van artiesten als vuurspuwers en koorddansers. Het feest trekt ook toeristen, zowel Indiërs (boeren, landarbeiders, marskramers, bedelaars en straatmuzikanten) als buitenlanders, die de reis naar de stoffige stad aan de rand van de Thar-woestijn voornamelijk maken om getuige te kunnen zijn van het hoogtepunt van deze enkele dagen durende Pushkar Fair: de kamelenrace door de zandduinen. Souvenirs zijn hier rijk voorradig: kamelenzadels, mooie stoffen en divers handwerk. De Pushkar Fair is tevens een walhalla voor fotografen; de lokale vrouwen dragen hun meest mooie sari’s en gaan getooid met fonkelende sieraden. De mannen hebben felgekleurde tulbanden boven hun enorme snorren en dragen schoenen met omgekrulde neuzen onder hun witte dhoti’s.

Pushkar heeft voor de hindoes ook een religieuze betekenis. Het is een van de weinige plaatsen in India waar de god Brahma in een eigen tempel wordt aanbeden. Duizenden pelgrims bezoeken elk jaar het heilige meer in de buurt van de stad om er zich in onder te dompelen. Dit wordt beschouwd als een daad van reiniging. De maankalender bepaalt wanneer de jaarmarkt gehouden wordt.

Reisbegeleiding

Al onze groepsreizen worden ter plekke uitgevoerd door Nederlandstalige (of in het geval van onze reizen in Zuidelijk-Afrika Afrikaanssprekende) reisbegeleiders. Koning Aap stelt hoge eisen aan de reisbegeleiding; een reis staat of valt er immers mee. Belangrijke criteria bij het selecteren van onze reisbegeleiders zijn: (uiteraard) ruime reiservaring, ervaring in het omgaan met groepen en – bij voorkeur – actieve kennis van een lokale taal. Speciale trainingen bereiden de reisbegeleiders verder voor op wat de deelnemers van hen verwachten. Onze medewerkers leren waar de Koning Aap reisformule voor staat. Ze worden niet alleen vanuit ons kantoor geïnstrueerd, maar volgen elders een meerdaagse cursus waar ze veel (soms lastige) praktijkgevallen krijgen voorgeschoteld. Een prima mogelijkheid om essentiële ervaring uit te wisselen. Op sommige bestemmingen worden lokale Nederlands sprekende reisbegeleiders ingezet door onze lokale agenten. Ook deze reisbegeleiders worden ter plaatse door het agentschap getraind. Het functioneren van onze reisbegeleiders evalueren we na iedere reis aan de hand van door deelnemers ingevulde evaluatieformulieren. Zo hebben wij te allen tijde zicht op hoe onze mensen in het veld opereren!

De primaire taak van onze reisbegeleiding is toezien op een goede logistiek van de reis (vervoer en accommodatie). Ook waakt de reisbegeleiding over het verloop van het programma en over de aandacht die elk onderdeel krijgt. De reisbegeleider organiseert ter plekke een scala aan facultatieve excursies. Daarnaast fungeert hij of zij natuurlijk als centrale vraagbaak. Onze medewerkers kunnen veel vertellen over het land en de plaatselijke gewoonten.

Natuurlijk heeft een reisbegeleider ook niet alles in de hand. Soms is er sprake van overmacht: door overstromingen of aardverschuivingen is de weg versperd, de overheid heeft de treinkaartjes geconfisceerd of het hotel heeft de kamers al weggegeven. Bij dit soort tegenslagen zal de reisbegeleider op zoek gaan naar een alternatief. Ondanks alle voorbereidingen en inspanningen van de reisbegeleider kan het gebeuren dat de reis toch niet geheel naar je verwachting verloopt. De reisbegeleider hoort dit dan graag van je, zodat er ter plekke naar een oplossing gezocht kan worden.

Je reisbegeleider verwacht aan het einde een fooi, als zij/hij het werk goed heeft gedaan. Koning Aap betaalt de reisbegeleiders een loon dat op gelijke hoogte ligt met dat van de meeste avontuurlijke reisorganisaties. Onze richtlijn voor de fooi is € 1,- tot € 2,- per reiziger per dag.

Tot slot kun je altijd bij de reisbegeleider terecht als er problemen zijn. Realiseer je wel: een reisbegeleider is geen wandelende encyclopedie. Het is altijd verstandig om een goed reishandboek mee te nemen.

Bewust op reis

Reizen is andere culturen leren kennen, lokale mensen ontmoeten en prachtige natuur zien. En dat willen we ook nog tot ver in de toekomst. Daarom houden wij bij onze reizen rekening met milieu, mensen, natuur en cultuur. Dit is niet alleen noodzakelijk maar ook nog eens heel leuk! Voor meer informatie kijk je op: Feelingresponsible.org

Groen in India:
Onze lokale agent in India heeft een TourCert label behaald. Als eerste reisorganisatie in India! Dit houdt in dat ze kritisch beoordeeld zijn op het gebied van duurzaam toeristisch ondernemen. Voor meer informatie, klik hier.

Lees voor een bezoek aan de Backwaters (tijdens onze reizen door Zuid India) bijgaande brochure met tips voor een verantwoord bezoek op de zogenaamde 'houseboats' op de Backwaters.

Wil je olifanten van dichtbij meemaken? Bezoek dan een verantwoord olifantenreservaat of bekijk ze in het wild! Als we het leven van olifanten in het wild vergelijken met de situatie in toeristische olifantenkampen, is de conclusie onontkoombaar: hun welzijn wordt in gevangenschap ernstig aangetast...lees meer

In samenwerking met onze lokale agenten steunt Koning Aap een aantal projecten met een financiële bijdrage.
Ook onze reizigers dragen een steentje bij: in 2015 hebben een aantal deelnemers hun vaste klantenkorting omgezet naar een donatie aan een van onze projecten. Koning Aap verdeelt samen met zusterorganisaties Shoestring en YourWay2GO € 12.500 over de volgende projecten: klik hier.

Karigari Project (India)

Waar zet dit project zich voor in?
De stichting Literacy India, een organisatie die zich inzet om analfabetisme te bestrijden, heeft het project ‘Karigari’ opgezet, dat wij in samenwerking met onze lokale agent in India ondersteunen. ‘Karigari’ helpt vrouwen om zelfvoorzienend te zijn.

Waar gaan de donaties naartoe?
Er worden cursussen gegeven in naaien, borduren, autorijden, leren omgaan met de computer en leren lezen. In de toekomst zal dit leiden tot hogere lonen en beter inzicht in financiën. Maar ook tot betere gezondheid en werkomstandigheden. Zo helpen we vrouwen weer te durven dromen!
Bezoek website


Samenwerkingen

Wij zijn aangesloten bij de SGR en de ANVR. Voor jou als reiziger is dit een veilig gevoel, omdat je bij eventuele problemen altijd kunt terugvallen op deze organisaties.

Ook ons lidmaatschap van het Calamiteitenfonds geeft je de zekerheid dat, bij erkende calamiteiten die niet verzekerd zijn door je reisverzekering, extra kosten vergoed worden.

Verzekeringen

Koning Aap biedt de deelnemers aan haar reizen de mogelijkheid om een annulerings- en/of reisverzekering af te sluiten bij de verzekeringsmaatschappij Allianz Global Assistance. Zoals in onze reisvoorwaarden vermeld staat, stellen we het afsluiten van een reisverzekering verplicht en bevelen we het afsluiten van een annuleringsverzekering dringend aan. Een annuleringsverzekering is overigens ook nog geldig tijdens de reis. Mocht je onverhoopt moeten terugkeren dan kun je op basis van je annuleringsverzekering nog een vergoeding voor de 'niet genoten' vakantiedagen ontvangen.

Allianz Global Assistance beschikt over een eigen alarmcentrale die bij eventuele calamiteiten snel en vakkundig optreedt. Tevens is het onze ervaring dat Allianz Global Assistance eventuele schadeclaims in zeer korte tijd afhandelt.

Hoewel het niet verplicht is om de verzekeringen bij Koning Aap af te sluiten, raden we dit wel aan. Omdat we goed op de hoogte zijn van de af te leggen reisroutes en ter plaatse beschikken over de medewerking van lokale agenten, zijn eventuele problemen makkelijker op te lossen wanneer de reisverzekering via Koning Aap is afgesloten. Een bijkomend voordeel is dat wanneer een reis onverhoopt niet door mocht gaan, de kosten van de afgesloten reis- en/of annuleringsverzekeringen geheel gerestitueerd worden.

Tot slot: deelnemers die zich samen inschrijven op een reis raden we aan om een reisverzekering af te sluiten bij dezelfde verzekeringsmaatschappij. Bij een eventuele repatriëring van je reisgenoot voorkom je zo dat je als medereiziger (met een andere verzekering) geen toestemming krijgt om ook zonder kosten terug te keren.

Op onze website en in onze brochure vind je een uitgebreid overzicht van de mogelijke verzekeringen die Koning Aap aanbiedt.

Met nadruk willen we er op wijzen dat reizigers die tijdens hun reis deel willen nemen aan avontuurlijke excursies (als raften, duiken, snorkelen, (bamboe)vlotvaren, kanoën, (water)skiën, (wind)surfen, parasailing, deltavliegen, parachutespringen, ballonvaren, bungee jumpen, canopy tour, canyoning, speleologie, mountain trekking, tokkelen, sandboarden, mountain biking, downhill biking en snowboarden) dit voor eigen risico doen en dat we hen dringend aanraden vooraf te controleren of hun reisverzekering deze activiteiten dekt.

Meer informatie en dekkingsoverzicht?
Allianz Global Assistance dekt veel van bovenstaande avontuurlijke excursies wel. Kijk voor meer informatie op Allianz Global Assistance.

Wat verder nog belangrijk is...

We raden je aan om goed voorbereid op reis te gaan, lees daarom voldoende over je reisbestemming en vraag goed na welke vaccinaties en andere medicatie je nodig hebt. Hieronder volgen nog een paar belangrijke zaken.

Persoonsgegevens
Zorg dat je je persoons- en paspoortgegevens (als geslacht, geboortedatum, voornamen en achternaam zoals vermeld in je paspoort) correct invult, aangezien deze uiteraard nodig zijn voor het inboeken van je vluchten, eventuele treintickets of accommodatie. Check na ontvangst van je (digitale) boekingsbevestiging of deze gegevens correct staan vermeld. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte gegevens. Met onjuiste gegevens loop je het risico niet toegelaten te worden op een vlucht of buitenlandse luchthaven.

Feedback
Hoewel wij veel aandacht besteden aan het goed uitvoeren van onze reizen is het mogelijk dat een deelnemer aanmerkingen heeft over de uitvoering van de reis. Om te bewerkstelligen dat deze aanmerkingen direct tijdens de reis naar tevredenheid opgelost kunnen worden, is de deelnemer verplicht de aanmerkingen per omgaande schriftelijk aan de reisbegeleiding mee te delen. Klachten die niet tijdens de reis schriftelijk aan de reisbegeleiding zijn meegedeeld, zullen door ons na afloop van de reis niet in behandeling worden genomen.

Aantal deelnemers
Mocht het gepubliceerde minimum aantal deelnemers niet gehaald worden, dan hebben wij de mogelijkheid om deze reis schriftelijk of mondeling te annuleren. Ook het uiteindelijk niet verkrijgen van de benodigde vliegtickets, kan leiden tot het annuleren van de reis. Wij verplichten ons dit uiterlijk drie weken voor vertrek aan de deelnemers mee te delen.

Adventure Specialists BV 
Koning Aap maakt deel uit van een groep avontuurlijke reisorganisaties die vallen onder Adventure Specialists BV. Zij werken op diverse manieren samen om te zorgen dat de reiziger zo veel mogelijk waar krijgt voor zijn geld. Achter de schermen wordt er samengewerkt op het gebied van inkoop en afhandeling en voor de reiziger betekent het dat we de kans vergroten dat de reizen doorgang vinden doordat we belangstellenden naar elkaar kunnen doorverwijzen. In het enkele geval dat een reis wordt geannuleerd, gaan we eerst kijken of we de reiziger kunnen onderbrengen bij een van de andere reisorganisaties (Koning Aap Nederland, Koning Aap België, Shoestring Nederland, Shoestring International).

Boek niet te laat
Wacht met het boeken van een reis niet te lang, omdat we een maand voor een reis vertrekt (en in sommige gevallen eerder) onze vliegtuigstoelen moeten retourneren aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Daarna zijn de stoelen ‘op aanvraag’. Bovendien kan laat boeken afwijkende vluchtschema’s met bijbehorende vluchttoeslagen, extra transfers en eenpersoonskamertoeslagen met zich meebrengen.

Te Gast In
Een deel van de achtergrondinformatie over je reisbestemming is in deze uitgebreide reisbeschrijving door Informatie Verre Reizen, de uitgever van ‘Te Gast In’, met de grootste zorg samengesteld. Indien deze echter onjuistheden blijkt te bevatten aanvaardt IVR geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen van foutieve en/of gewijzigde informatie.

Laatste Nieuws
In de uitgebreide reisbeschrijving vind je de meest actuele informatie over onze reizen. In de loop van het jaar kunnen echter veranderingen optreden waardoor mogelijk het dag-tot-dag-programma of het vluchtschema aangepast dient te worden. Uiteraard zoeken we dan altijd naar een zo goed mogelijk alternatief. Al deze veranderingen worden, zodra bekend, vermeld op onze website bij de betreffende reis onder 'Laatste Nieuws'. Indien de inhoud van de uitgebreide reisbeschrijving afwijkt van de informatie in onze algemene brochure, is de beschrijving op onze website bindend.

Verlenging van de reis
Mocht je je reis willen verlengen, dan kun je dit aangeven op je boekingsformulier. Voor het wijzigen van de terugvlucht brengen we standaard € 50,- per boeking in rekening. 

Bij de verlenging van je reis kun je te maken hebben met extra kosten, zoals meerkosten voor de vlucht (door bijvoorbeeld een andere luchtvaartmaatschappij of boekingsklasse), het regelen van eigen transfer, extra hotelnachten etc. Wij nemen (na ontvangst van je boekingsformulier!) zo spoedig mogelijk contact met je op om de prijs met je te bespreken. Pas nadat je hiermee akkoord bent gegaan, wordt je boeking definitief. Als je besluit om een reis te verlengen met een door Koning Aap aangeboden arrangement, betaal je geen wijzigingskosten.

Reisvaccinaties aan huis!
Het is altijd belangrijk om goed beschermd op reis te gaan. Thuisvaccinatie is de grootste aanbieder van vaccinaties aan huis. Haar gespecialiseerde artsen komen ook 's avonds of in het weekend bij jou thuis om reisvaccinaties te zetten. Bovendien geven de artsen jou tips en advies om goed beschermd op reis te gaan. Thuisvaccinatie brengt geen extra kosten in rekening voor de service aan huis en haar prijzen zijn vergelijkbaar met de GGD. Vaak worden de kosten geheel of gedeeltelijk vergoed door de zorgverzekeraar.

Tenslotte
Onze rondreizen gaan door landen waar het klimaat en andere factoren kunnen zorgen voor problemen. Dit kan betekenen dat we soms moeten afwijken van het bovenstaande programma. Tussentijdse aanpassingen van dienstregelingen en prijzen van de luchtvaartmaatschappijen kunnen eveneens leiden tot gewijzigde vluchtdagen en reissommen. We doen ons uiterste best om eventuele veranderingen zo snel mogelijk door te geven en de gevolgen ervan zo beperkt mogelijk te houden, maar we zijn niet verantwoordelijk voor factoren die buiten onze macht liggen. Je kunt op onze website kijken voor eventuele wijzigingen.

Adres

BEZOEKADRES KONING AAP NEDERLAND
Entrada 223 1114 AA Amsterdam - Duivendrecht

Email
[email protected]

Telefoon
020-7887700

In geval van uiterste nood - 24 uur bereikbaar
Tel: +31 (0)6-53313932

Openingstijden
Ons kantoor is geopend op de volgende tijden:
Maandag t/m zaterdag van 10-17 uur

Afspraak met een landenspecialist
Wil je een afspraak maken met één van onze landenspecialisten, bel dan van tevoren voor een afspraak, zodat je er zeker van bent dat je de juiste persoon te spreken krijgt.

Landinformatie

Meer informatie over INDIA

Foute ingave

Gelieve een correct e-mailadres op te geven aub.

Er is iets fout gelopen...

Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
De pagina herladen kan misschien helpen.

E-mail is reeds geregistreerd
Het opgegeven e-mail adres bevindt zich reeds in ons nieuwsbrief systeem.
Inschrijving gelukt!

U bent succesvol ingeschreven op de nieuwsbrief.